• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
11

پیش بینی قیمت طلا و سکه 4 اسفند 1401 / خبردرمانی ربع سکه را ارزان کرد؟

  • کد خبر : 1218
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
پیش بینی قیمت طلا و سکه 4 اسفند 1401 / خبردرمانی ربع سکه را ارزان کرد؟

به گزارش اخبار اقتصادی

امروز قیمت طلا و سکه افزایش یافت. این روند صعودی برخلاف کاهش محدود قیمت در روز گذشته رخ داد.

روز گذشته مرکز مبادلات طلا و سکه راه اندازی شد که باعث کاهش قیمت دلار و متعاقب آن قیمت طلا و سکه شد. این در حالی است که امروز روند قیمت اسکناس آمریکا در مسیر صعودی قرار گرفت و کانال را تغییر داد.

این افزایش قیمت در بازار فلز زرد در حالی اتفاق افتاد که مدیر پروژه مرکز مبادلات طلا و ارز از عرضه 300 هزار قطعه سکه در هفته آینده در مرکز مذکور خبر داد. امیر هامونی با اعلام این خبر ابراز امیدواری کرد که عرضه سکه از این طریق بتواند حباب سکه را تا حد زیادی کاهش دهد.

این خبر در حالی منتشر شد که روز گذشته فروش گواهی سپرده سکه طلای ربع بهار آزادی از بورس کالا حذف شد تا این اقدام در بازار بورس پیگیری شود. حراج ربع سکه اگرچه از سوم آبان ماه سال جاری آغاز شد اما با استقبال خوبی مواجه نشد و اکنون قرار است ذخایر طلای کشور در سامانه ای متفاوت و با عنوانی جدید عرضه شود.

به گفته تحلیلگران، به نظر می رسد بازار به گفتار درمانی واکنشی نشان نمی دهد و راه خودش را می رود. آنها می گویند اقتصاد زبان زور و نظم را نمی فهمد و تا زمانی که مولفه های اقتصادی مسیر رشد بازارهای مالی را نشان دهد و انتظارات تورمی بالا باشد، قیمت در بازارهای مالی رشد می کند.

در حالی که امروز دلالان بازار ارز از سردرگمی بازار دلار و دست خالی صرافان در خصوص این اسکناس آمریکایی خبر می دادند، برخی فعالان بازار فلز زرد معتقد بودند که واکنش بازار به این سامانه را باید در این سامانه بررسی کرد. روزهای آینده و برای تعیین برنده و بازنده خیلی زود است.

امروز چهارشنبه 12 اسفند 1401 قیمت سکه در تمام قطعات روندی صعودی داشت. سکه امامی با 400 هزار تومان افزایش به قیمت 29 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار نیز با 300 هزار تومان افزایش به 27 میلیون و 296 هزار تومان رسید.

نیم سکه 200 هزار تومان گران شد; این قطعه سکه امروز 15 میلیون و 600 هزار تومان معامله شد. امروز نیم سکه متاثر از خبر مذکور تنها قطعه ای بود که کاهش قیمت داشت. این قطعه با کاهش قیمت 350 هزار تومانی با نرخ 10 میلیون و 350 هزار تومان در بازار معامله شد.

سکه گرمی که یک ماه پیش کمترین افزایش قیمت را در خانواده خود داشت، امروز 300 هزار تومان گران شد و به قیمت پنج میلیون و 500 هزار تومان رسید.

امروز حباب تمام قطعات سکه به جز ربع سکه رشد کرد. حباب سکه امامی نزدیک به 600 هزار تومان گران شد و حباب ربع سکه 76 هزار تومان افت کرد. حباب سایر قطعات سکه نیز متناسب با افزایش قیمت رشد کرد.

قیمت طلا نیز افزایش یافت. هر مثقال طلا 375 هزار تومان گران شد. قیمت این مقدار طلا 10 میلیون و 399 هزار تومان بود. هر گرم طلای 18 عیار با 87 هزار تومان افزایش قیمت 2 میلیون و 400 هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم نیز 86 هزار تومان گران شد و به قیمت دو میلیون و 368 هزار تومان رسید.

علی طباطبایی کارشناس بازارهای مالی درباره قیمت طلا و سکه به تجارت نیوز گفت: با توجه به تعدیل نسبی سیاست های انقباضی آمریکا، احتمال افزایش مجدد قیمت جهانی طلا در میان مدت وجود دارد. اما در بلندمدت، روند طلای جهانی احتمالا نزولی خواهد بود.

وی افزود: اگرچه بازارهای مالی مسیر خود را طی می کنند، اما سیاست های کنترل قیمت همچنان ادامه دارد، بنابراین این احتمال وجود دارد که طلای داخلی در میان مدت نوسانات اونس را دنبال کند.

لازم به ذکر است امروز قیمت جهانی طلا چهار دلار افزایش یافت و در زمان نگارش این گزارش با قیمت 1839.33 دلار معامله شد.

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=1218

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.