به گزارش اخبار اقتصادی، بازار سکه امامی از امروز پنجشنبه شانزدهم شهریور ماه شروع به کار می کند قیمت جهانی طلا در چند روز اخیر بیش از 20 دلار افت را به ثبت رسانده است. در زمان نگارش این گزارش، قیمت هر اونس طلا در حدود 1916 دلار معامله می شد. بنابراین سیگنال صعودی قابل توجهی از بازارهای جهانی به معامله گران داخلی سکه ارسال نشده است.

از سوی دیگر بازار دلار روز گذشته به دلیل اربعین حسینی تعطیل بود قیمت دلار نقدی اعلام نشد. ولی قیمت دلار روز بعد چهارشنبه 49 هزار تومان به نصف کانال افت کرده بود.

در روزهای اخیر دلار مثلث خود را به سمت بالا شکسته است، سکه نزدیک به حمایت داخل مثلث حرکت می کند و مهمترین مقاومت در مقابل آن محدوده 28 میلیون و 500 هزار تومان است. سکه امامی در سه ماه گذشته با نزدیک شدن به این مقاومت اصلاح شده و نتوانسته بالای آن تثبیت شود. بنابراین یک مثلث صعودی تشکیل داده است.

در شرایط کنونی برخی از فعالان اقتصادی می گویند به نظر می رسد با توجه به تعطیلی روز چهارشنبه بخشی از تقاضا امروز به سمت بازار سرازیر شود.

با این حال، برخی دیگر معتقدند که از آن زمان قیمت طلا و دلار دیروز رشد قابل توجهی را تجربه نکرد، احتمال روند صعودی وجود دارد قیمت سکه این روزها تا حدودی غیرمنتظره است.

برخی معتقد بودند که بازار در برزخ اخبار سیاسی آژانس انرژی اتمی و جلسه شورای حکام گیر کرده است و این اتفاق دلالان سکه را به شدت مشتاق خرید کرده است. سکه امامی ندارد.

البته اگر قیمت طلا و اگر دلار در بازار امروز جان بگیرد، این احتمال وجود دارد که در نتیجه قیمت سکه به سمت پله های بالاتر قدم بردارید.

ارزش ذاتی سکه در بازار امروز 22 میلیون و 310 هزار تومان است که نسبت به قیمت نقدی بازار 5 میلیون و 839 هزار تومان فاصله را نشان می دهد.