به گزارش اخبار اقتصادی، در بازار کنونی گروه فراکاب رویکرد مثبتی در پیش گرفت و به صف خرید پیوست. به طور غیرمعمولی که بازار توجه ویژه ای به این گروه دارد (البته در بازار بیشتر شایعه است)، اهالی بازار سرمایه معتقدند وقتی بازار به گروه فرکاب توجه می کند آینده مثبتی متصور است. انتظار بازار گروه فرکاب شامل انرژی، فرابورس، بورس و کالا می باشد.

نمادهای فولاد، شپنا، شبندر و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و نمادهای هافرین، قصابات، وسنا و ثپردیس با بیشترین ورودی در زمره بهترین های روز قرار گرفتند. گروه خودرو در بازار سرمایه همچنان با بیشترین ارزش معاملات پیشتاز است، گروه فلزات اساسی دوم شد، اما گروه انبوه سازی همچنان در بین سه گروه برتر بازار سرمایه قرار دارد. ارزش این گروه در جریان معاملات جاری حدود یک میلیارد تومان بوده است.

روز گذشته خبرگزاری تسنیم با انتشار خبری مبنی بر مصوبه کارگروه خودروی مرکز ملی رقابت در جلسه 27 مهر 1402 بازار خودرو را منتشر کرد و یکی از بندهای مصوب به شرح زیر است: «قرار شد حمل شود. در راستای اصلاحیه بخشنامه تنظیم بازار: خودرو باید این رویکرد را اتخاذ کند که شورای رقابت صرفاً در سیاست گذاری و نظارت نقش داشته باشد و اجرای امور را به دستگاه های ذیربط واگذار کند.

پیش از این عباس علی آبادی وزیر امنیت با بیان اینکه قیمت گذاری خودروها باید بر عهده وزیر حراست باشد، گفته بود: در حال حاضر نهادهای متعددی در این زمینه مسئولیت دارند و به وظایف خود عمل نمی کنند.

همراه با این خبر، صندوق بهینرو فعالیت خود را به عنوان صندوق بخش صنعت خودرو آغاز کرد و یکی از دلایلی بود که پیشرو سنتی بازار سرمایه، گروه خودرو، مورد استقبال خریداران قرار گرفت.

همچنین در این روز تفاهم نامه ای بین پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی نیروی انتظامی و سازمان بورس و اوراق بهادار منعقد شد و در راستای حفظ حقوق و منافع سرمایه گذاران در بازار سرمایه، تحقق عدالت و امنیت اقتصادی، پیشگیری و مبارزه با جرائم و تخلفات مرتبط با بازار سرمایه. تفاهم نامه همکاری بین پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی و سازمان بورس و اوراق بهادار منعقد شد.

بررسی فنی شاخص کل بورس.

بازار امروز نسبت به روزهای گذشته روند بسیار بهتری را در پیش گرفته است اما ارزش معاملات همچنان در وضعیت نگران کننده ای قرار دارد. پایین بودن ارزش معاملات نشان می دهد که بازار همچنان از نظر فنی قادر به غلبه بر اعداد و ارقام مقاومت های پیش رو نیست.

تکنسین های شاخص کل مدتی پیش به واگرایی شاخص RSI و شاخص کل اشاره کردند و اکنون این واگرایی برای دومین بار تکرار شده است تا اینکه تمامی عوامل بازار سرمایه و حواشی ایجاد شده برای آن و از یک از دیدگاه فنی، شاخص کل بازار سرمایه. از نظر واگرایی در پایین، اندیکاتور RSI پس از حمایت 2 میلیون واحدی مستعد رشد و انتظارات تکنسین ها است که باز هم باید گفت. که چیزی بیش از دستکاری بازار نیستند، به سمت ارقام بالاتر حرکت خواهند کرد.

از سوی دیگر تکنسین ها از تعداد 2 میلیون واحد به عنوان سطح حمایت رند یاد می کنند و البته این سطح حمایتی برای بازار سرمایه سخت بوده است.