به گزارش اخبار اقتصادی، امروز ارزش معامله پول نقد در بازار تبادل تهران حدود 3700 میلیارد تومان بود، ارزشی که در روزهای اخیر کمتر از 2800 میلیارد تومان بود. گروه خودروسازی رقم 550 میلیارد تومان ارزش معامله را به خود اختصاص داد و به همین دلیل فعالان بازار حتی پس از مدت ها و با منفی های فراوان متوجه آن شدند. نمادهای این گروه در نیمه دوم بازار فعلی از خطوط فروش خود فاصله گرفتند. فلزات پایه در ادامه ارزش معاملاتی 438 میلیارد تومانی را برای امروز به ثبت رساندند و نماد ذوب نمادی بود که با توجه به اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال مبنی بر افزایش سرمایه سایت تجدید ارزیابی دارایی ها با استقبال خوبی مواجه شد. منفی های امروز بازار بورس تهران را شگفت زده کرد. این بازار که نسبت به مسائل جزئی سیاسی و اقتصادی حساس شده است، با انتشار خبر جنگ غزه با افت بیش از 51 هزار واحدی، جنبه منفی خود را نشان داد. از سوی دیگر، دلار در بازار آزاد ارقامی بیش از 52 هزار تومان را ثبت کرد.

مجید عشقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طرح سوالی را مطرح کرد؛ سقوط بازار سهام موقتی است و به زودی برطرف خواهد شد. اخبار سیاسی بازار سهام را تحت تاثیر قرار داده و باعث افت شده است. شاخص عمومی حمایت از حقوق سرمایه گذاران با تاکید بر منافع بلندمدت، بهبود اثربخشی و کارایی سیستم نظارتی (نظارت هوشمند و پیشگیرانه) و همچنین تسهیل تامین مالی، تشکیل سرمایه و مدیریت ریسک ها از جمله اهداف بوده است. .

مجید عشقی در این جلسه با بیان اینکه در شرایطی که اعضای هیئت مدیره سهام استانی انتخاب نشده اند، تلاش می کنیم به زودی نماد شرکت های سرمایه گذاری استانی را بازگشایی کنیم.

بررسی فنی شاخص کل سهام ارزش های تهران

بورس تهران در حالی غافلگیر شد که بازار سهام کشور مورد حمله 4 درصد سقوط کرد. بورس تهران بیش از 51 هزار واحد از شاخص بورس تهران را از دست داد. این افت در حداکثر قیمت یا حداکثر قیمت شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران رخ نداده است. بلکه در محدوده‌هایی اتفاق افتاد که انتظارات حمایت از بازار وجود داشت. به همین دلیل فعالان بازار سرمایه این موضوع را تعجب برانگیز بورس تهران توصیف می کنند.

نظر رئیس سازمان بورس در این خصوص و در دیدار با اصحاب رسانه به شرح زیر است؛ ریزش بورس موقتی است و به زودی برطرف می شود، این گفتگویی است که از اواسط اردیبهشت آغاز شده است و با کمی طنز می توان گفت که هر ماه با این نوع سقوط ها مواجه هستیم.

با افت امروز، شاخص کل تمام حمایت های فنی که تکنسین های بازار داشتند را از بین برد، بنابراین بازگشت شاخص به اعداد بالاتر دشوارتر خواهد بود.