به گزارش اخبار اقتصادی، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات امروز با 8400 واحد افزایش به کار خود پایان داد اما ارزش معاملات نقدی بورس تهران به رقمی حدود 1800 میلیارد تومب رسید که بی سابقه است. نوع. .است.

نمادهای شستا، شپنا، پارسان و شپدیس از جمله نمادهای اصلی بازار فعلی هستند و بیشترین تاثیر مثبت را در بازار سرمایه داشتند. در بازار کنونی پس از گروه خودرو که ارزش معاملاتی 252 میلیارد تومانی داشت، گروه انبوه سازی در رتبه دوم قرار گرفت و با 231 میلیارد تومان ارزش معاملات بالاتر از فلزات اساسی بود و این موضوع را می توان از جنبه کم معامله و ارزش بازبینی.

در بازار کنونی، گواهی سکه جدید طراحی شده عقب افتاد و به صف فروش رسید.

گفته می شود شش مدل جدید خودرو در سامانه یکپارچه ارائه می شود و متقاضیان می توانند از روز چهارشنبه 28 مهرماه 1402 نسبت به ثبت نام این خودروها اقدام کنند. سایپا، ماموت خودرو، کرمان خودرو، پارس خودرو، معین خودرو و کوشا خودرو هستند خودروسازانی که در این عرضه حضور داشتند و ایران خودرو در فروش سیستم های یکپارچه خودرو غایب است.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز در نشست خبری خود اعلام کرد که جمع بندی ستاد اقتصادی دولت عدم خروج سیمان و فولاد از بورس کالا و استفاده از ظرفیت بورس کالا برای اصلاحات برنامه ریزی شده در راه و جاده است. توسعه شهری. . سید احسان خاندوزی گفت: در حوزه اقتصادی بین تیم دولت وحدت وجود دارد. وزارت راه و شهرسازی به عنوان سیاست گذار مسکن دغدغه هایی در خصوص تامین مصالح سیمان و فولاد دارد که ما هم متوجه آن هستیم. دلیل ورود برخی کالاها به بورس کالا به دلیل فرآیندهای حواله فسادی بود که قبلا وجود داشت.

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در خصوص FATF گفته است که بر اساس اقداماتی که برای عادی سازی روابط و مذاکرات برجام انجام می شود، باید FATF را بپذیریم زیرا این لایحه ربطی به موضوع آمریکا ندارد. تحریم ها و موضوع جدا شده و در سطح جهانی پذیرفته شده است. هر وقت مجمع FATF تصویب کرد تبدیل به قانون می شود، بنابراین FATF دست مجلس و دولت نیست.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل از نظر فنی در محدوده حمایتی خوبی قرار داشت، اما با توجه به اتفاقات سیاسی رخ داده در منطقه، روزهای ابتدایی هفته را منفی به پایان رساند و خروج بیش از 1.4 میلیارد را به طور کامل گرفت. رفتار متفاوت در محدوده پشتیبانی فنی ها نشان می دهند که دقیقا در محدوده حمایتی با بحرانی به نام جنگ در منطقه مواجه خواهند شد و با خروج پول واقعی از بازار، در حال حاضر هیچ انتظاری برای رشد وجود ندارد.

همانطور که در بازار فعلی شاهد بودیم اگرچه بازار مثبت شد اما ارزش معاملات کمتر از 2 میلیارد تومان بود که به نوعی در بازار امسال و سال های گذشته دیده شده است.

برای برون رفت از این بحران ها و رویدادها، بازار ممکن است تا زمان انتشار گزارش های شش ماهه شروع به معامله نکند. البته علاوه بر گزارش هایی که در کدال منتشر می شود، به نتیجه جنگ نیز توجه خواهید کرد.