• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

پیش بینی بورس فردا 10 تیر 1403 / ترافیک برگزاری مجامع سالانه در بورس تهران

  • کد خبر : 41853
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳
پیش بینی بورس فردا 10 تیر 1403 / ترافیک برگزاری مجامع سالانه در بورس تهران

اکوایران: بازار فعلی با بیشترین تعداد نمادهای بسته به دلیل برگزاری جلسات مواجه شده است و به نظر می رسد این روند تا یکی دو روز آینده ادامه داشته باشد. به این ترتیب و به دلیل کمبود نمادهای زیاد (بیش از 150 نماد)، شاخص کل با افت 10 هزار واحدی همراه شد، بنابراین شاخص بار دیگر محدوده 2.2 میلیون واحدی را از دست داد.

اخبار اقتصادی، ارزش بازار بورس تهران پس از پایان معاملات امروز حدود 7 هزار و 342 همات بود که نسبت به روز چهارشنبه حدود 35 همات از ارزش خود را از دست داده است.

ارزش معاملات نیز 3800 میلیارد تومان ثبت شد و گروه شیمیایی بازار سرمایه از نظر ارزش معاملاتی در بین گروه های برتر قرار گرفت. این گروه بیش از 184 میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به ثبت رساند. همچنین گروه خودرو و گروه تولید انبوه به ترتیب با 181 و 120 میلیارد تومان در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

آمارها نشان می دهد در تیرماه امسال افراد حقیقی بیش از 2.4 میلیارد تومان از بورس تهران برداشت کرده اند. همچنین آمارهای هفته منتهی به 6 تیرماه از سازمان بورس اوراق بهادار تهران نشان می دهد که تعداد خریداران در بازار سرمایه همچنان کمتر از 100 هزار کد معاملاتی است و هفته گذشته این رقم در محدوده 58 هزار کد بازرگانی بوده است. در سمت مقابل و در سمت فروشنده، این تعداد که در دو هفته گذشته 320 هزار و 250 هزار کد بازرگانی داشت، در هفته منتهی به 6 تیرماه به 99 هزار کد بازرگانی کاهش یافت. البته هفته گذشته یک هفته تعطیلات میان مدت بود.

یکی از فعالان بازار سرمایه به خبرگزاری بازار سرمایه گفت: بخش زیادی از منابع پارک شده در بورس منتظر تخصیص برنامه های وزرای پیشنهادی است تا در صورت اقدامات بعدی این منابع وارد بورس شود. مناسب در نظر گرفته شده است. مرتضی امیری این رقم را حدود 6 میلیارد تومان عنوان کرد.

نیم دلار همچنان به رشد خود ادامه می دهد و کم کم به 43 هزار و 800 تومان می رسد. همچنین در آن روز دکتر مسعود مزیکیان رئیس جمهور منتخب دعوت خانه ایران را پذیرفت و در جمع فعالان اقتصادی حضور داشت.

نرخ سود بین بانکی در گزارش منتشر شده در 6 تیر 1403 نشان می دهد که این نرخ همچنان در محدوده 23.63 درصد قرار دارد و این رقم نسبت به هفته قبل صد درصد افزایش داشته است.

اما چیزی تا مراسم اعدام دکتر مسعود مزیکیان باقی نمانده و به گزارش روزنامه دنیای اختاز، محمدجواد ظریف اعلام کرده است که تا 12 مرداد از میان نامزدهای پیشنهادی برای تصدی پست های وزارتی سه نامزد را به رئیس جمهور معرفی خواهد کرد.

یک منبع آگاه در گفتگو با «دنیای اقتصاد» آخرین گمانه زنی ها را درباره احتمال انتخاب عبدالناصر همتی به عنوان وزیر اقتصاد مطرح کرد.

اما با توجه به گرمای هوا و احتمال زیاد قطعی برق در روزهای آینده، سازمان هواشناسی اعلام کرده است که طی 15 روز آینده شاهد بالاترین دمای سال و حتی در برخی مناطق کشور زنده خواهیم بود. گرم ترین روزهای سال های اخیر این موضوع تولید تعداد زیادی از شرکت های بازار سرمایه را با مشکل مواجه می کند و توقف و راه اندازی مجدد هر واحد تولیدی در برخی صنایع نیز مستلزم هزینه و استهلاک بالایی است.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در پایان معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران، تعداد شاخص کل بیش از 10 هزار واحد افت کرد، اگرچه تعداد زیادی از نمادها امروز در بازار غایب بودند و مجامع خود را برگزار کردند، اما همین تعداد در بازار باقی ماند. بازار. بازار روند شاخص کل را منفی کرد.

شاخص کل که در تعطیلات هفته گذشته توانست سطح حمایت 2.2 میلیون واحدی را حفظ کند، در نتیجه معاملات امروز، با افت همراه شد و عدد شاخص مجددا به ارقام پایین تری رسید و به 2.2 رسید. میلیون واحد

نگاه اصولگرایان بازار سرمایه به عزم تیم اقتصادی دولت است و فناوران بازار میانگین های 55 روزه و 200 روزه را به عنوان سطوح حمایتی در نظر می گیرند که هر دو گروه در بهار 1403 نیز سودآوری شرکت ها را رصد می کنند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41853

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.