• امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1

پیش بینی بازار سهام در هفته / بازگشت سرمایه به بورس

  • کد خبر : 38449
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
پیش بینی بازار سهام در هفته / بازگشت سرمایه به بورس

اکوایران: ورود سرمایه سیگنال مثبت مهمی برای بازار است تا موتور محرکی برای تداوم رشد بازار در روزهای آینده باشد.

اخبار اقتصادی، در اولین هفته معاملاتی اردیبهشت روند تغییرات شاخص های سهام صعودی بود. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای هفته گذشته 77 هزار و 643 واحد افزایش یافت و 770 میلیارد تومان پول واقعی وارد بازار شد. روز یکشنبه شاخص ۲۷ هزار واحد رشد کرد و ورودی سرمایه به ۲۶۱ میلیارد تومان رسید. روز دوشنبه شاخص 3 هزار و 922 واحد رشد کرد و 42 میلیارد تومان پول واقعی وارد بازار شد.

روز سه شنبه شاخص 13 هزار و 421 واحد افت کرد و ورود سرمایه به رقم 53 میلیارد تومان ادامه یافت.

روز چهارشنبه شاخص کل با افزایش یک هزار و 711 واحدی و شاخص هم وزن 4 هزار و 650 واحد افزایش یافت. همچنین 136 میلیارد تومان پول واقعی وارد بورس شد.

به این ترتیب در پایان معاملات روز چهارشنبه، شاخص کل 96 هزار و 234 واحد بالاتر از هفته گذشته بود، بنابراین بازده هفتگی شاخص بورس 4.3 درصد بود. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته قبل 40 هزار و 900 واحد افزایش یافت و بازدهی مثبت 5.5 درصدی را به ثبت رساند.

در مجموع در طول هفته 1.262 میلیارد تومان پول واقعی وارد بورس شد و میانگین ورود پول واقعی روزانه 252 میلیارد تومان بود.

روند تغییرات ارزش معاملات خرد بورس به طور کلی نزولی بود، میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته گذشته 5 میلیارد و 690 میلیون تومان بود که نسبت به رقم 3 میلیارد و 349 میلیون تومان در سال گذشته 70 درصد افزایش داشت. هفته گذشته

به این ترتیب پس از کاهش تنش نظامی ایران و اسرائیل و رفع محدودیت نوسانات قیمت سهام، هم ارزش معاملات رشد کرد و هم شاخص ها شروع به افزایش کردند.

ورود سرمایه یک سیگنال مثبت مهم برای بازار است تا نیروی محرکه ای برای ادامه رشد بازار در روزهای آینده باشد. در این میان، تحلیلگران فنی معتقدند که شاخص به بالای کانال صعودی رسیده و برای ادامه رشد نیازمند محرک جدی است. این مشوق ممکن است معافیت مالیاتی عایدی سرمایه باشد که با مخالفت شورای نگهبان و مجلس انجام شده است. بنابراین انتظار می رود روند بازار در روزهای آینده صعودی باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38449

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.