• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3

پیش بینی بازار سهام در هفته / انتظارات سهامداران توسط سیاستگذار

  • کد خبر : 38989
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
پیش بینی بازار سهام در هفته / انتظارات سهامداران توسط سیاستگذار

اکو ایران: سهامداران و فعالان بازار انتظار دارند دولت به عنوان سیاست گذار و بازیگر اصلی بازار سرمایه برای کاهش ریسک های بازار سرمایه تلاش کند.

اخبار اقتصادی، طی هفته گذشته روند تغییرات شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نزولی بود. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای هفته گذشته 5 هزار و 188 واحد افت کرد و 84 میلیارد تومان پول واقعی از بازار خارج شد. روز دوشنبه شاخص 20 هزار و 647 واحد افت کرد و خروج سرمایه به 296 میلیارد تومان رسید.

شاخص در روز سه شنبه با افت 7 هزار و 648 واحدی و ادامه خروج سرمایه به رقم 148 میلیارد تومان رسید.

روز چهارشنبه شاخص کل 12 هزار و 328 واحد کاهش و شاخص هم وزن 3 هزار و 393 واحد کاهش یافت. همچنین 50 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد.

به این ترتیب در پایان معاملات روز چهارشنبه، شاخص کل 33 هزار و 475 واحد نسبت به هفته قبل کاهش یافت، بنابراین سودآوری هفتگی شاخص بورس منفی 2 درصد شد. شاخص هم وزن در پایان هفته 12894 واحد کاهش نسبت به هفته قبل داشت و بازدهی منفی 1.7 درصدی را به ثبت رساند.

در مجموع در طول هفته 578 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد و میانگین برداشت روزانه پول واقعی 144 میلیارد تومان بود.

روند تغییرات ارزش معاملات خرد به طور کلی نزولی بود، میانگین ارزش معاملات سهام خرد در هفته گذشته 3.508 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3935 میلیارد در سال گذشته 11 درصد کاهش داشت. هفته گذشته

به این ترتیب شاخص 8 روز متوالی را با کاهش سپری کرد. شاخص پس از سقوط از سطح حمایتی 2 میلیون و 260 هزار واحدی، نرخ افت بیشتری را ثبت کرد. در هر روز معاملاتی هفته، شاهد مازاد عرضه و خروج سرمایه واقعی از بازار بودیم. در شرایط کنونی، ناظران بر این باورند که بازار برای بازگشت به اوج نیاز به نیروی محرکه دارد. سهامداران و فعالان بازار انتظار دارند دولت به عنوان سیاستگذار و بازیگر مهم بازار سرمایه برای کاهش ریسک های بازار سرمایه تلاش کند.

کارشناسان معتقدند سیاست گذاری صحیح و علمی می تواند به رشد و تعمیق بازار سرمایه در ایران کمک کند. دولت باید به جای مداخله در قیمت گذاری و تزریق سرمایه به بازار، فعالیت شرکت ها را رها کند، شفافیت بازار را افزایش دهد و با گسترش ابزارها و گزینه های سرمایه گذاری، زمینه را برای جذب سرمایه و افزایش سرمایه گذاری شهروندان فراهم کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38989

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.