به گزارش اخبار اقتصادی، برای پیش بینی تبادل امروز -چهارشنبه 28 تیر- به دور بورس اوراق بهادار به روز گذشته نگاه می کنیم. در روز سه شنبه شاخص کل سهام 43 هزار و 122 واحد رشد کرد و به 21 میلیون و 999 هزار و 755 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 15 هزار و 497 واحدی روی عدد 703 هزار و 250 واحد قرار گرفت. شاخص عمومی فرابورس با افزایش 581 واحدی به 26 هزار و 387 واحد رسید. شاخص وزن برابر فرابورس نیز با رشد 4120 واحدی به سطح 128481 واحدی رسید.

در پایان معاملات روز سه شنبه، 486 نماد افزایش قیمت و 142 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارتی 77 درصد بازار صعودی و 23 درصد کاهش قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه شنبه شرکت های بیمه ما (ما)، شرکت سیمرغ (سیمرغ) و شرکت قطعات خودرو ایران (خطوغا) بیشترین افزایش قیمت را در بورس داشتند. که در سپاه کادت نظامی همینطور شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر (کتاسه)، شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) و شرکت سوژمیران (فوسوج) بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس اوراق بهادار، لپارس (شرکت پارس الکتریک)، هاتید (شرکت آب جزر و مد خاورمیانه) و البرز (شرکت بیمه البرز) بیشترین کاهش قیمت را در بازار روز سه شنبه داشتند و در معاملات فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر). شرکت برق زاگرس کوثر (بزاگرس) و شرکت صنایع مادیران (مادیرا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضا در بازار

در معاملات روز سه شنبه 258 نماد با صف خرید و 67 نماد با صف فروش مواجه شدند. ارزش کل صف های خرید با 206 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 796 میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف های فروش نیز با 74 درصد کاهش به 326 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بازار بورس امروز

معامله گران در حالی از آخرین روز معاملاتی هفته استقبال می کنند که شاخص کل دیروز پس از 8 روز کاهش متوالی رشد کرد و به آستانه بازگشت به کانال 2.2 میلیونی رسید. شاخص طی 8 روز 246 هزار واحد افت کرد و دیروز توانست 43 هزار واحد را جبران کند.

دیروز نمادهای فولاد، فملی، شستا، وبملت، پارسان و تاپیکو بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند.

همچنین دیروز ارزش معامله پول رشد کرد و با 67 درصد افزایش اندک به 6636 هزار میلیارد تومان رسید. این رشد اندک با مازاد تقاضا، افزایش صف خرید و پول واقعی را وارد کنید با ما بود

پس از 10 روز متوالی ورود شاهد پول واقعی و 774 میلیارد تومان سرمایه واقعی وارد بازار شد.

دیروز نمادهای شپنا، وبملت، وتجارت، شستا، شتران، غشان، شبریز، فسبزوار، ماشین و گلدیرا بیشترین اینینگ پول واقعی را داشت.

همچنین سرانه خرید واقعی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی شاهنشاهی 28 میلیون و 900 هزار تومان و فروش سرانه 26 میلیون و 800 هزار تومان بوده است.

بنابراین، شاخص با حمایت واقعی رشد کرد و پالایشگاه ها و بانک ها بازار را هدایت کردند. به نظر می رسد که بازار به کف رسیده است و اکنون با حمایت 2 میلیونی روبرو است.