• امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024
1

پمپ بنزین ها از رئیس جمهور کمک خواستند

  • کد خبر : 45164
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
پمپ بنزین ها از رئیس جمهور کمک خواستند

به گزارش اخبار اقتصادی، اسدالله قلی زاده رئیس اتحادیه پمپ بنزین های کشور گفت: بیش از هفت ماه از سال می گذرد و جایگاه های سوخت آنها هنوز حق امتیاز را با نرخ 1402 دریافت می کنند. این در حالی است که در ابتدای سال مدارک محکم و مستندات دقیقی را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کردیم تا میزان افزایش حق امتیاز در سال جدید محاسبه شود و این سازمان در اسرع وقت به وظیفه خود عمل کرده است اما متاسفانه با توجه به اتفاقاتی که در اواسط سال رخ داد، تصویب حق العمل کاری به تعویق افتاد و مانند همیشه مسئولان در درک شرایط کشور از خودگذشتگی و صبور بودن داشتند. این انصاف نیست که بعد از 7 ماه و کاهش ارزش ارز، با افزایش بی رویه حق امتیاز مواجه شوند.

وی افزود: در سال‌های اخیر نشان داده‌ایم که هر سال تفاوت زیادی بین نرخ واقعی و تعیین‌شده وجود داشت و البته در سال‌های اخیر شرایط بهتر شد، اما کافی نبود.

قلی زاده تصریح کرد: بیشترین درآمد جایگاه داران صرف هزینه ها می شود و سود خالص چندانی برای اکثر جایگاه های کشور وجود ندارد و این رویه منجر به کاهش روزافزون ایمنی، کیفیت خدمات، تعدیل کارکنان، عدم تجدید شده است. و غیره

وی ادامه داد: امسال محاسبات انجام شده طبق روال و مستندات قانونی ارقام نسبتا مناسبی برای افزایش حق امتیاز نشان می دهد اما متاسفانه سازمان برنامه و بودجه رقم محاسبه شده را کاهش می دهد و همین موضوع باعث نارضایتی جایگاه داران شده است. .

رئیس اتحادیه پمپ بنزین های کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه با همدلی به مشکل توجه کند و با محاسبات صورت گرفته شاهد افزایش منطقی باشد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از جایگاه‌های CNG به دلیل افزایش فشارهای مالی و حق‌الامتیاز پایین تعطیل شده‌اند و دستگاه‌های این مراکز در حال استهلاک هستند، وضعیت جایگاه‌ها نیز خوب نیست و شاهد بوده‌ایم که بسیاری از جایگاه‌داران در این مراکز هستند. مشکلات مالی و مجبور به آنها به دلیل حجم زیادی از بدهی های تحمیل شده به بانک ها و افراد بیکار شده اند و در شرف تعطیلی هستند.

قلی زاده اظهار داشت: در بخش گازوئیل به دلیل پایین بودن حق امتیاز و عدم یکسان سازی با بنزین و محدودیت در فروش 24 ساعته، مشکلات بسیار بیشتری وجود دارد. تقاضای ما کاملا منطقی و قانونی است و عرضه سوخت فعلی مناسب نیست.

وی ادامه داد: شکاف ایجاد شده طی سال های گذشته بین حق البلاغه و مصوبه جایگاه ها را تضعیف کرده و بار اصلی تثبیت قیمت سوخت و کمبود منابع مالی بر دوش حوزه حمل و نقل، سوخت قرار گرفته است. ایستگاه ها ، و سازمان تامین و توزیع. و امسال منتظریم دولت جدید بر اساس شعارهای خود و سال جهش تولیدی با مشارکت مردم اقدام موثری انجام دهد.

تسنیم

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45164

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.