• امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
1

پشت پرده ریزش قیمت سکه در بازار/ سکه دوباره ارزان خواهد شد؟

  • کد خبر : 38523
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
پشت پرده ریزش قیمت سکه در بازار/ سکه دوباره ارزان خواهد شد؟

اکوایران: امروز پیش بینی ها درباره قیمت سکه امامی متفاوت است. کارشناسان فنی می گویند قیمت ها در نقاط پشتیبانی مهم است. به گفته آنها، اگر امروز نوسانات دلار و تتر ادامه یابد، ممکن است این رویداد یک بار دیگر جلوی صعود معامله گران سکه را بگیرد. با این حال، اگر بازارساز تزریق نکند، این می تواند قدرت افت بازار سکه را تعدیل کند.

اخبار اقتصادی، بررسی بازار سکه در معاملات نقدی روز گذشته حکایت از افت قیمت سکه امامی دارد. آن طور که شواهد نشان می دهد، پس از نوسانات نزولی نرخ دلار در اولین روز هفته، سمت خلاقیت بازار به نفع حاملان جای خود را به میدان داد و قیمت این فلز گرانبهای ملی نزولی شد. به گزارش سایت اتحادیه طلا و جواهر، این فلز گرانبهای ملی دیروز به 41 میلیون و 100 هزار تومان یعنی تقریباً یک میلیون و 300 هزار تومان ارزانتر از چهار روز پیش کاهش یافت.

در ادامه با کاهش قیمت دلار در بازار آزاد ارز، پیش بینی رسانه های نزدیک به دولت مبنی بر روند کاهشی قیمت دلار مورد توجه معامله گران قرار گرفت. پیش بینی این رسانه ها از قیمت دلار این بود که قیمت دلار به محدوده 50 هزار تومان باز می گردد. روزنامه کیهان در همین رابطه نوشت: با تجمع گسترده اغتشاشگران داخلی در خارج از دولت و برخوردهای تاسف بار قضایی با آنان و رفع برخی ناهماهنگی ها در دولت، اکثر مشکلات برطرف می شود و همچنین ارز نیز حل می شود. پول ملی به جای دلار باید مبنای ارزهای داخلی و خارجی باشد احتمال بازگشت دلار به منطقه 50 هزار تومانی وجود دارد.

البته برخی تحلیلگران دلیل کاهش تقاضا در بازار سکه را به مسائل سیاسی مرتبط می دانند. به گفته آنها، با کمرنگ شدن احتمال تنش های اخیر در خاورمیانه، شور و نشاط در بازار نیز خشک شده و زمینه برای کاهش نرخ در بازار ارز و ارز فراهم شده است.

از سوی دیگر، شواهد حاکی از اخبار مثبت درآمد نفتی است. «روزنامه ایران» در همین رابطه نوشت: صندوق بین‌المللی پول با پیش‌بینی رشد 10 شاخص کلان اقتصاد ایران در سال جاری، از افزایش ذخایر ارزی موجود برای ایران به 30 میلیارد دلار و کاهش آن خبر داد. بدهی دولت ایران کمتر از میانگین 20 سال است.

پیش بینی قیمت سکه امروز 9 اردیبهشت.

در حال حاضر پیش بینی ها درباره قیمت سکه امامی در روز یکشنبه متفاوت است. کارشناسان فنی می گویند قیمت ها در نقاط پشتیبانی مهم است. به گفته آنها، اگر امروز نوسانات دلار و تتر ادامه یابد، ممکن است این رویداد یک بار دیگر جلوی صعود معامله گران سکه را بگیرد. با این حال، اگر بازارساز تزریق نکند، این می تواند قدرت افت بازار سکه را تعدیل کند.

در عین حال، فناوران تاکید می‌کنند که سمت صعودی برای رسیدن به مرز 41 میلیون و 500 هزار تومان فعلی تلاش می‌کند و اگر بالاتر از این محدوده باقی بماند، در سناریوی دوم به احتمال زیاد به 41 میلیون و 800 هزار تومان خواهد رسید. در غیر این صورت اگر دلار مانند طلا پایین بیاید، احتمال افزایش نرخ ارز کمتر است. بنابراین این فلز گرانبهای ملی می تواند به پله هشتم کانال 40 میلیونی و سپس به نیمه ذکر شده کانال برگردد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38523

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.