• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

پشت صحنه تبلیغات مجازی وام فوری در 48 ساعت

  • کد خبر : 43102
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
پشت صحنه تبلیغات مجازی وام فوری در 48 ساعت

به گزارش اخبار اقتصادی، هر چه مسیر دریافت وام سخت تر باشد، رونق کسب و کار افراد وام فروش نیز بیشتر می شود. اگر در خیابان های شلوغ شهر قدم بزنید متوجه تبلیغاتی شده اید که روی زمین گچ گرفته اند و نوید می دهند. وام فوری و بدون تایید می دهند.

اگر به دنبال راه آسان تری هستید، کانال های تلگرام فرش قرمز پهن کرده اند تا کلاهت را برداری. به گزارش همشهری، در شرایطی که اکثر بانک ها بازپرداخت وام را متوقف کرده اند و تنها به عروس و داماد یا والدین نوزادان وام ازدواج می دهند، مشخص است که شاید افرادی که به دلیل مشکلات خود گرفتار شده اند و نیازمند دریافت وام هستند، بن بست جامعه بانک ها در مسیر درستی هستند بگذارید پس انداز کوچک خود را از دست بدهند.

به راستی آیا در یک کشور امکان تبلیغ «وام فوری بانک مرکزی» در فضای مجازی وجود دارد؟ آیا بانک مرکزی وام هم می دهد؟ این کانال ها نیز خود را مورد تایید پلیس فتا معرفی می کنند. گردانندگان این کانال های فروش وام حتی شعبه بانک، مدیر سپرده، حسابدار مالی و خزانه دار دارند. نهادهای نظارتی کجا هستند و سوال مهم این است که چه شکافی در نظام بانکی ایجاد شده است تا عده ای با این شکل از نفوذ با خیال راحت به اعتبار بانک برسند؟

48وام ساعتی بگیرید!

برآورد اولیه از چندین کانال تلگرامی مدعی دریافت وام فوری بدون وثیقه نشان می دهد که بیش از 600 هزار نفر در آن ها حضور دارند و جذب وام گیرندگان جالب تر و شاید جذاب تر است که مدیران در همه این کانال ها ویدیوهایی از افراد آپلود می کنند. زیرا پرداخت فوری وام قدردانی می شود.

جالبتر اینکه تصاویر فیش واریزی به عنوان اسناد برای جذب مشتریان جدید نمایش داده می شود.

بعید است که هیچ بانک ایرانی بتواند وام را در کمتر از یک هفته بازپرداخت کند. اما در این کانال ها گفته می شود که وام 48 ساعته داده می شود. حتی گاهی دیده شده که مدعی شده اند اعتبار خاصی در نظر گرفته شده و از حساب وام برای مشتریان جدید بدهکار شده است.

بازی با پول متقاضیان وام

آیا این گفته قابل قبول است؟ آیا بانک ها پشت این وام ها هستند؟ شاید نه! تحقیقات اولیه هاشمشری نشان می دهد که این افراد با تبلیغات جذاب از وام گیران پول دریافت می کنند و به افراد مختلف وام می دهند و این افراد نیز به تبلیغ و جذب مشتریان جدید نیز می پردازند و این روش تا زمانی ادامه می یابد که جریان پول با میزان تقاضای وام برابری کند. . مطابقت ندارد. در این شرایط ممکن است افراد فریب خورده منصرف شوند یا شکایت کنند که در صورت شکایت، مبلغ واریز شده با تاخیر به حساب متقاضی وام واریز می شود.

مالباخته ای می گوید: بعد از اینکه انصراف دادم و پول به حسابم برنگشت شکایت کردم و با وجود طی مراحل قانونی هنوز به آخر نرسیده ام و البته مدیر کانال گفت که می کنم. پس از اطلاع از شکایت من، در عرض 30 روز، به راحتی نمی توان پول را برگرداند افراد پشت صحنه هیچ ردی از خود به جای نگذاشته اند.

پول بده، وام بگیر

یکی از شرایط مشابه در این کانال ها برای دریافت وام آنی، پیش پرداخت مبلغی است که به عنوان سرمایه اولیه دریافت می شود و به آن «قسمت ناچیزی» از مبلغ وام می گویند. بحث این است که پرداخت پیش پرداخت به معنای تعهد وام گیرنده به پرداخت مستمر اقساط وام است. مقدار وام ادعایی بین 50 تا 2000 میلیون توکن است. آن هم بدون وثیقه و چک و سفته!

همشهری آنلاین

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43102

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.