• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

پزشکان سازمان برنامه: بدون تامین منابع، پروژه ای در کشور شروع نمی شود

  • کد خبر : 43235
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۷
پزشکان سازمان برنامه: بدون تامین منابع، پروژه ای در کشور شروع نمی شود

اکوایران: رئیس جمهور با حضور در سازمان برنامه و بودجه گفت: قطعاً در دولت چهاردهم اجازه راه اندازی پروژه در کشور بدون پیش بینی منابع مالی لازم و همچنین اولویت بندی و در نظر گرفتن موارد ضروری و نیازهای اساسی مردم

اخبار اقتصادی، مسعود مزیکیان امروز – یکم شهریور – در بازدید از سازمان برنامه و بودجه و با حضور رئیس و مدیران ارشد این سازمان، مدل بودجه ریزی عملیاتی را متناسب با نیاز کشور طراحی کرد. همچنین نظارت بر عملکرد بودجه‌ای دستگاه‌های اجرایی از جمله وظایف مهم این سازمان را برشمرد و از این سازمان خواست تا راهکارهایی برای رفع نارضایتی‌ها، کاهش هزینه‌های انرژی و توسعه بخش‌های اقتصادی مبتنی بر انرژی پایدار به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات ارائه دهد. در مقابل دولت قرار گیرد و در چارچوب یک برنامه مدون به دولت ارائه شود.

بخش‌های مهم سخنان رئیس‌جمهور درباره سازمان برنامه و بودجه را در زیر می‌خوانید:

  • تجربه دوره های اخیر نشان داده است که عدم نظارت دقیق دستگاه های اجرایی بر اجرای بودجه منجر به هدر رفت منابع می شود و هیچ یک از اهداف برنامه های توسعه محقق نمی شود. این فیلد باید بر اجرای برنامه نظارت داشته باشد. و بودجه دستگاه های اجرایی به صورت آنلاین و بلادرنگ تا اعتبارات تخصصی به طور کامل با اهداف تعیین شده منطبق باشد.
  • سازمان برنامه و بودجه موظف است در قالب یک برنامه تصمیم‌گیری، مزیت‌های استان‌های مختلف کشور را همراه با استفاده بهینه از این مزیت‌ها برای ایجاد ثروت برای کشور به دولت ارائه کند.

  • تخصیص و صرف بیش از 50 درصد تسهیلات و منابع بانکی کشور در پایتخت یکی از مظاهر بی عدالتی در توزیع منابع است و باعث توسعه لجام گسیخته و غیرمنطقی شهر تهران بدون در نظر گرفتن دغدغه ها و نیازهای زیرساختی می شود.

اصلاح روش ناعادلانه توزیع منابع از وظایف سازمان برنامه و بودجه است

  • از دیگر وظایف سازمان برنامه و بودجه، جلوگیری و اصلاح توزیع ناعادلانه منابع با تمرکززدایی بودجه و در اولویت قرار دادن توسعه سایر مناطق مهم و راهبردی کشور از جمله سواحل مکران است.

  • در دولت چهاردهم قطعاً اجازه راه اندازی پروژه در کشور بدون تامین منابع مالی لازم و همچنین اولویت بندی و در نظر گرفتن نیازهای ضروری و اساسی مردم داده نخواهد شد.

  • معتقدم اگر بتوانیم نظام سطح بندی و ارجاع خدمات بهداشتی و درمانی را به عنوان یک رویکرد اقتصادی و اصلاحی در نظام سلامت پیاده کنیم، بخش مهمی از هدر رفت منابع و هزینه های اضافی در این حوزه متوقف خواهد شد.

  • سازمان برنامه و بودجه به عنوان مخلوق دولت موظف است با استفاده از دانش و تجربه اندیشمندان و نخبگان و تعامل با مراکز علمی مطرح دنیا، به روزترین روش ها و مدیریت ها را تدوین کند. . برنامه ریزی برای توسعه کشور و ارائه آن به مدیران دستگاه های اجرایی کشور، زیرا با روش ها مشکل فعلی حل نمی شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43235

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.