به گزارش اخبار اقتصادی، مرگ ناگهانی یوگنی پریگوژین، مالک شرکت نظامی خصوصی واگنر (PMC) شایعاتی مبنی بر مالکیت وی یکی از بزرگترین کیف پول های بیت کوین (BTC) ایجاد کرده است. ما به نحوه تعامل پریگوجین و سازمانش با جامعه ارزهای دیجیتال نگاه کردیم.

بعدازظهر 23 آگوست، خبر هواپیمای حامل پریگوژین در کانال ها و رسانه های تلگرامی منتشر شد. بر اساس گزارش ها، یوگنی پریگوژین، مالک واگنر و فرمانده وی دیمیتری اوتکین در هواپیما بودند. این حادثه باعث مرگ 10 سرنشین هواپیما شد.

بی بی سی گزارش داد که قربانیان به طور موقت شناسایی شده اند. مقامات تحقیقاتی را در مورد سقوط یوگنی پریگوژین آغاز کرده اند.

در میان اخبار سقوط هواپیما، ادعاهایی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه یوگنی پریگوژین یکی از بزرگترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال را کنترل می‌کند. ارزش این کیف پول حدود 100000 بیت کوین با قیمت فعلی حدود 2.6 میلیارد دلار گزارش شده است.

اعتقاد بر این است که حدود 70 درصد از این بیت کوین ها در کیف پول های سرد نگهداری می شوند. به نظر می رسد که باقیمانده بین صرافی های ارز دیجیتال Binance و BTC-W تقسیم شده است.

برای درک این موضوع می توان گفت که کیف پول بیت کوین سوم دارای 118300 واحد بیت کوین و کیف پول پنجم دارای 94643 واحد بیت کوین است. بنابراین اگر پریگوجین واقعاً مالک 100000 واحد بیت کوین بود، در بین پنج دارنده بیت کوین برتر قرار می گرفت.