• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

پتروپالایشگاه سهروردی به سمت حل مشکل عدم تعادل بنزین در کشور حرکت می کند.

  • کد خبر : 29445
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
پتروپالایشگاه سهروردی به سمت حل مشکل عدم تعادل بنزین در کشور حرکت می کند.

به گزارش اخبار اقتصادی از اصفهان؛ در این برنامه از توانمندی های طراحی، مهندسی، نصب و ساخت RHU RFCC و HPU پتروپالایشگاه سهروردی صفهان زیر مجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان بازدید و همچنین در خصوص ادامه همکاری های آتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پتروپالایش سهروردی صفهان ظرفیت خوراک واحد RHU (گوگرد زدایی پسماندهای برج های تقطیر) را تصفیه 81 هزار بشکه پسماند برج های واحدهای تقطیر عنوان کرد و از سرمایه گذاری برای احداث این واحد خبر داد. این واحد به مبلغ 650 میلیون یورو و افزود: این واحد یکی از پروژه هایی بود که به مدت 14 سال متوقف شد. اما با درایت هیئت مدیره هلدینگ پتروپالایش اصفهان، عملیات ساخت و نصب اوایل امسال آغاز شد و انشالله تا پایان سال 1404 به بهره برداری می رسد.

جواد شاه محمدی در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرا و بومی سازی مدل قرارداد EPCM برای اولین بار در کشور توسط مدیریت هلدینگ پتروپالیش اصفهان اشاره کرد و گفت: این مدل قرارداد که یک قرارداد خدمات مهندسی و مدیریت حرفه ای پروژه است. ، برای اجرای پروژه RFCC (واحد فرآیند ترک کاتالیستی بستر سیال) است و از واحدهای پایین دستی برای تولید هیدروژن، شیرین سازی گاز LPG، تولید پروپیلن و بنزین استفاده شده است. 80 درصد خوراک RFCC از واحد RHU و مابقی که شامل نفت گاز سبک از برج خلاء و نفت گاز سنگین است از پالایشگاه موجود دریافت می شود.

پتروپالایشگاه سهروردی 2پیش بینی سرمایه واحدهای پالایشگاهی با مدل قرارداد EPCM را اعلام کرد که پس از 15 سال با لمس مدیریت تحول آفرین راه اندازی مجدد شد که بالغ بر 900 میلیون یورو است و محصولات این واحد 8 میلیون لیتر بنزین و 600 هزار لیتر است. گازوئیل در روز وی خاطرنشان کرد و ادامه داد: گاز مایع یکی دیگر از محصولات این واحد است که خوراک واحدهای پتروشیمی خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیشرفت این واحد بیش از 11 درصد است و با بیان اینکه پیشرفت به دست آمده در بخش مهندسی پروژه بیش از 41 درصد است، گفت: در این مجتمع پالایشی نزدیک به 200 بسته خرید تعریف شده است. که 28 بسته از این بسته های خرید بیش از 65 درصد ارزش وزنی پروژه است. تمام تلاش ما این است که انشالله تا پایان آذرماه تمامی بسته های خرید این واحد تکمیل و قراردادها منعقد شود.

مدیرعامل شرکت پتروپالایش سهروردی صفهان در این بازدید افزود: ساخت و نصب واحد HPU یکی از واحدهای پایین دستی RFCC است که بر اساس برنامه زمان بندی پیش بینی شده برای راه اندازی واحد RHU تا نیمه دوم از سال 1405 و همچنین واحد هیدروژن از ابتدای مهر 1402 در مرحله اجرا بوده است. پیش بینی می شود بسته های عمده تدارکاتی تا پایان آبان ماه سال جاری امضا و تا پایان سال 1402 تکمیل شود.

سهروردی 3شاه محمدی با بیان اینکه تولید پلی اتر-پلی اورتان، MTBE، سوخت قایق، بنزین و گازوئیل یکی از واحدهای پتروشیمی این شرکت است، سرمایه گذاری واحدهای پتروشیمی در مرحله امکان سنجی را 3.2 میلیارد یورو و سود خالص سالانه آن را برآورد کرد. با توجه به قیمت های روز، آنها از 2.5 میلیارد یورو فراتر می روند.

وی گفت: مدیریت هلدینگ پتروپالایش اصفهان افق خوبی ترسیم کرده است که شامل دستیابی به سود 4.2 میلیارد دلاری و همچنین تحقق ضریب پیچیدگی 16 در سال 1407 است که در حال حاضر صنعت پالایش آمریکا بالاترین میانگین ضریب پیچیدگی را در بین صنعت های دنیا دارد. صنایع پالایشی و با اجرای فرآیندهای بیشتر توانسته ارزش افزوده بیشتری به فرآورده های نفتی خود بیافزاید.

پالایشگاه اصفهان با مدیریت مستحکم و تحول آفرین خود در آینده ای نه چندان دور با اجرای فرآیندهای بیشتر و ارزش افزوده بیشتر در بین 2 درصد پالایشگاه های برتر منطقه و جهان قرار خواهد گرفت.

بهمن راعی اصفهان

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=29445

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.