• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

پتروشیمی گچساران منبع ثروت کشور/ اشتغالزایی برای 3 هزار نفر

  • کد خبر : 19152
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
پتروشیمی گچساران منبع ثروت کشور/ اشتغالزایی برای 3 هزار نفر

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که در قالب رواناب سفر استانی مردم به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است، در ادامه برنامه های این سفر ضمن بازدید مجتمع پتروشیمی گچساران دستور بهره برداری رسمی از این طرح بزرگ صنعتی در استان را صادر کرد.

رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه پتروشیمی گچساران وی ضمن تشکر از مسئولان و دست اندرکاران راه اندازی این طرح گفت: امروز گام بزرگی در جهت رشد تولید و اشتغال برداشته شده است و می توانیم

سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه امروز نشان دادیم کارها رو به پایان است، قدم بزرگی برداشته شده است و این حرکت را گامی برای امیدوار کردن مردم خواند.

وی با قدردانی از اقدامات وزارت نفت، تصریح کرد: فرآیند تولید در پتروشیمی گچساران زنجیره ای است و گروه های پایین دستی را درگیر می کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این طرح ارزش افزوده ایجاد می کند و از خام فروشی جلوگیری می کند، افزود: ایجاد اشتغال و رشد تولید از دیگر ویژگی های این طرح بزرگ است.

رئیسی ایرانی بودن این پروژه را از دیگر ویژگی های مهم آن دانست و اظهار داشت: مهندسان ایرانی این پروژه را با ابزار ایرانی به پایان رساندند.

وی با تاکید بر اشتغالزایی برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: طرح پتروشیمی گچساران برای 3 هزار نفر شغل ایجاد می کند.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه یکی از وظایف ضروری جمع آوری گازهای مشعل کشور است، خاطرنشان کرد: این گازهای مشعل که آلودگی ایجاد می کند و برای سلامتی مردم این مناطق مضر است با نظارت بر این مناطق جمع آوری می شود. وزیر است.

رئیسی تصریح کرد: گازهای مشعل باید جمع آوری و به خوراک صنایع و پتروشیمی تبدیل شود.

وی از اختصاص 2.6 میلیارد تومان برای مسئولیت های اجتماعی مانند خدمات شهری و درمانی خبر داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اقداماتی مانند احداث پتروشیمی گچساران منبع ثروت کشور است، گفت: تولید ثروت برای کل کشور در کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران بسیار عالی است اما نیاز استان را نیز باید در نظر گرفت.

رئیسی در بخش پایانی سخنان خود هنر ملت ایران را در تبدیل تحریم ها و تهدیدها به فرصت دانست و افزود: پروژه پتروشیمی گچساران نیز نماد تبدیل تحریم ها و تهدیدها به فرصت است.

به گزارش اخبار اقتصادی، این پروژه با اعتباری بالغ بر 1300 میلیون یورو یکی از مهمترین پروژه های وزارت نفت است. سفر استانی رئیس جمهور به استان کهگیلویه بویراحمد پروژه ای که در دو سال گذشته با محوریت توسعه دولت سیزدهم احیا شد و به انتظار 17 ساله مردم گچساران پایان داد.

ظرفیت تولید این مجتمع پتروشیمی که 83 درصد قطعات یدکی و تجهیزات آن توسط شرکت های ملی تولید می شود، یک میلیون اتیلن و 84 هزار تن C3+ در سال است.

در عملیات راه اندازی بیش از 3000 نفر در این مجموعه که اکثرا نیروهای بومی بودند مشغول به کار بودند و پس از اتمام عملیات 1000 نفر در این پروژه مشغول به کار خواهند شد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=19152

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.