• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
2

پایان موج چهارم کاهش طلا کجاست؟

  • کد خبر : 41398
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
پایان موج چهارم کاهش طلا کجاست؟

پس از رکود بازار، قیمت دلار و سکه در روز یکشنبه آرام بود/ قیمت دلار در تهران به سه نرخ افزایش یافت/ تبلیغات تبدیل سکه به طلای مذاب به دلیل منفی شدن حباب طلا افزایش یافت/ عاقبت به کجا رسید. موج چهارم کاهش طلا؟

معامله گران می گویند پس از زیان سنگین روز شنبه، قیمت دلار و ارز در روز یکشنبه روند آرامی داشت. به گفته آنها تب بازار با توجه به پیروزی پزشکان فعلا نهفته است، بنابراین می توان تحولات جدید طرح های آنها را به بازار ابلاغ کرد. در بازار سهام با وجود اینکه شاخص کل در سبز بود اما روز شنبه خبری از صف خرید نبود و این بازار متعادل شد. در مجموع در یکشنبه بازار قیمت دلار، درهم و طلای مذاب بالاتر از قیمت روز شنبه بسته شد، اما قیمت ارز و تتر کمتر از قیمت اولیه هفته بود.

قیمت دلار هرات از روز شنبه با قیمت 59 هزار و 150 تومان آغاز شد و در حالی که نرخ افتتاحیه درهم صحبت های مثبتی داشت، افزایش یافت و به 59 هزار و 850 تومان رسید. در ادامه قیمت دلار هرات نتوانست از این خط مقاومتی عبور کند و در قیمت 59 هزار و 650 تومان به فعالیت خود پایان داد.

قیمت دلار در تهران متنوع شده است و تقریباً می توان گفت سه مظنه دارد، یعنی در هر کانال یک مظنه دارد. نرخ اول قیمت خرید دلار در بازار است که در محدوده 58 هزار تومان قرار دارد. نرخ دوم و سوم قیمت فروش به دلار است. به این ترتیب حجم بالا را در کانال 59 هزار تومان و در حدود 59 هزار و 700 تومان و حجم کم را در کانال 60 هزار تومان به بازار عرضه می کنند.

قیمت درهم با قیمت مثبت 16280 تومان آغاز شد و در نیمه اول به 16330 تومان افزایش یافت. در ادامه قیمت درهم از این سقف کاهش یافت و با قیمت 16 هزار و 290 تومان به فعالیت خود پایان داد.

اما قیمت ارز برخلاف سایر بازارها کاهش یافت و با افت 150 هزار تومانی روی 41 میلیون و 150 هزار تومان بسته شد. با توجه به افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت ارزها، حباب ارز به 18 درصد کاهش یافت که کمترین میزان از اول ژوئن بوده است.

قیمت طلای مذاب با 50 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز شنبه 14 میلیون و 895 هزار تومانی به پایان رسید. حباب در حال ذوب طلا در این دو روز منفی شده و به گفته جمعی از معامله گران این نشانه ای برای بازار است. این گروه تبلیغات فروش سکه و خرید طلای مذاب را در معاملات یکشنبه آغاز کرد. یعنی از دیدگاه این گروه تبدیل سکه به طلای مذاب سود بیشتری خواهد داشت. البته گروه هایی هم هستند که می گویند در شرایط فعلی بازار در رکود است و خرید نمی کنند. میگن تا قیمت بالای کانال 15 میلیون نشه شروع به خرید نکن.

به گفته تحلیلگران فنی، قیمت طلای مذاب روز شنبه موج سوم نزولی خود را تکمیل کرد و اگر بخواهد به موج چهارم برسد، ممکن است تا حمایت 14 میلیون و 600 هزار تومانی سقوط کند. از نظر فنی 14 میلیون و 600 هزار تومان برای بازار نکته مهمی است و می توان گفت در حال حاضر بازار در حال ته نشینی است. البته گروهی از مردم معتقدند این بازار تا پایان هفته افزایش می یابد و از کاهش قیمت طلای مذاب جلوگیری می کند.

نکته جالب بازار طلا صحبت های رئیس اتحادیه طلا و جواهر بود. نادر بذرافشان گفت: بر اساس بورس جهانی و قیمت جهانی طلا در حال حاضر کاهش قیمت دیگری نداریم و مردم با روی کار آمدن دولت جدید منتظر کاهش قیمت نباشند. این یک سیگنال صعودی برای بازار در نظر گرفته شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41398

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.