به گزارش اخبار اقتصادی دیروز حباب سکه نزدیک به چهار درصد کاهش یافت و بخش کوچکی از هیجان افزایشی این فلز گرانبها تخلیه شد.

در چهارمین روز هفته، خریداران دست بالا را در بازار نداشتند قیمت سکه نه تنها از مرز 30 میلیون تومان عبور نمی کند، بلکه طی یک موج نزولی 29 میلیون تومان ضرر می کند و در محدوده 28 میلیون و 800 هزار تومان قرار می گیرد.

کاهش حدود یک میلیون تومانی قیمت سکه امامی در شرایطی اتفاق افتاد که بازار آزاد واحد پول، قیمت دلار افت محسوسی را ثبت نکرده بود و این ارز نتوانست خود را بالای 50 هزار تومان نگه دارد.

به این ترتیب می توان گفت که قماربازان سکه فقط به کمتر امید دارند افزایش قیمت دلار آنها در موقعیت فروش قرار داشتند. نزول کردن قیمت سکه بدون کاهش قابل توجه نرخ دلار، حباب فلزات گرانبهای داخلی از محدوده 37 درصد عقب نشینی کرد و به محدوده 33 درصد رسید.

البته همین حباب سکه همچنان سنگین است و اگر قیمت دلار اگر در روز جاری افزایشی را تجربه کند، قیمت سکه نیز ظرفیت کاهش بیشتر را خواهد داشت.

اگر قیمت دلار 49 هزار تومان فرض شود، ارزش ذاتی سکه از 21 میلیون و 500 هزار تومان بیشتر نخواهد شد. برخی از فعالان بر این باورند که سکه به دلیل کمبود عرضه در این بازار با رشد حباب‌ای مواجه شده است.