• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8

وعده مجدد در مورد ثبات بازار گوشت؛ آیا این بار کار خواهد کرد؟

  • کد خبر : 35649
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
وعده مجدد در مورد ثبات بازار گوشت؛  آیا این بار کار خواهد کرد؟

اکوایران: مردم تا بهار صبر کنند تا بازار گوشت قرمز آرام شود. در حال حاضر بازار گوشت قرمز با کسری مواجه است و دولت سعی دارد با واردات آن را جبران کند. اما قیمت آن هنوز تغییر نکرده است. اما در فصل بهار بر اساس پیش بینی های مسئولان مربوطه، احتمالا با رشد تولید و واردات، بازار به ثبات می رسد.

اخبار اقتصادی، بر اساس گزارش های منتشر شده توسط مرکز آمار از دی ماه 1401 تا دی ماه 1402، گوشت گوسفند و گاو از جمله اقلامی هستند که رشد بیش از 100 درصدی را نسبت به سایر اقلام تجربه کردند.

چند روز پیش نیز موسسه بامداد نوشت که با توجه به میانگین قیمت بره ثبت شده در مرکز آمار، در ابتدای سال 1395، 25.7 کیلوگرم گوشت بره با حداقل دستمزد قابل خرید بوده که با توجه به حداقل دستمزد دست کار در پایان دسامبر 1402 9.9 کیلوگرم بود، کیلوگرم کاهش یافته است.

احمد خانی نذری معاون وزیر بازرگانی در امور جهاد کشاورزی در یک برنامه تلویزیونی گفت: کسری بازار گوشت با واردات جبران می شود و با افزایش عرضه دام در فصل بهار، بازار به ثبات می رسد.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال عرضه دام ملی به بازار کاهش می یابد زیرا فصل تکثیر است. وی افزود: در فصل بهار عرضه دام های خانگی بیشتر است.

معاون وزیر بازرگانی ادامه داد: با واردات بیشتر کسری عرضه دام داخلی را تسهیل می کنیم. به طور متوسط ​​روزانه 200 تا 300 تن گوشت گرم وارد می کنیم. سعی می کنیم تا جایی که کسری نیاز بازار داخلی جبران شود در مراکز پرمصرف توزیع کنیم.

خانی نوذری تاکید کرد: در فصل بهار که حجم تولیدات داخلی افزایش می یابد; ثبات بیشتری در بازار گوشت خواهیم داشت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35649

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.