به گزارش اخبار اقتصادی، بازار ارز هرات امروز چهارشنبه ۱۴ مهرماه به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) تعطیل و قیمت اسکناس آمریکا به صورت نقدی اعلام نشد. اما دلار فردا در این بازار حدود 49 هزار و 250 تومان بود.

در تهران قیمت دلار امروز کاهش یافت و در حدود 49 هزار و 250 تومان فروخته شد. برای معامله گران با وجود قرار گرفتن در برزخ اخبار ضد و نقیض سیاسی، نرخ دلار جایگاه خود را در نیمه اول کانال 49 هزار تومان تقویت کرده است.

تحلیل فنی آثار درهم.

از سوی دیگر نرخ حواله درهم امروز افت محدودی را ثبت کرد و 13 هزار و 530 تومان اعلام شد. کارهای فنی می گوید درهم امارات در حال حاضر روی ساپورت 50 درصد فیبوناچی قرار دارد و در صورت از دست دادن آن تا حمایت 13550 و 13510 تومان پیش می رود. منطقه 13770 مقاومت مهمی برای درهم است که شکست آن شرط صعود درهم و بازار ارز است.

برخی از بازیگران ارزی اعلام کردند تکذیبیه ها و ادعاهای مطرح شده در تحقیق و تفحص خبرنگاری، پیش بینی آینده دلار را با مشکل مواجه کرده و به همین دلیل تصمیم گرفته اند که اقدامی نکنند.

در حالی که خبر میانجیگری ژاپن و عمان برای از سرگیری مذاکرات هسته ای در بازار مطرح شده بود، امروز سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره سخنان امیر عبداللهیان درباره ابتکار ژاپن برای احیای مذاکرات هسته ای، گفت: من نیستم. از این ابتکار خاص آگاه است. من نمی دانم این جملات به چه چیزی اشاره دارد. در کنار این خبر، وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که پس از توافق بر سر تبادل اسرا بین ایران و آمریکا، امکان دستیابی به تفاهمات جدید افزایش یافته است.

البته امروز روابط عمومی بانک مرکزی از ورود محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی به قطر خبر داد. گفتنی است طی روزهای اخیر منابع ارزی ایران که سال ها در کره جنوبی بلوکه شده بود در دو بانک قطری به حساب ایران واریز شده است. برخی از فعالان اقتصادی مدعی شدند یکی از دلایل کمبود خریدار در تهران می تواند به همین موضوع مربوط باشد.

سیگنال اونس جهانی به بازار ایران

امروز در بازار طلا قیمت هر اونس طلا از 1900 دلار کاهش یافت و 1895 دلار فروخته شد. قیمت طلای آب شده حدود 9 میلیون و 900 هزار تومان بود. تحلیلگران بر این باورند که محدوده 9 میلیون و 820 هزار تومان پشتوانه خط روند صعودی طلا است. از سوی دیگر، تحلیل قدرت خرید نسبی طلای مذاب نشان می دهد که نمودار RSI در محدوده حمایتی قرار دارد که می تواند به موج اصلاحی فعلی پایان دهد.

قیمت طلای 18 عیار امروز نیز مانند روز سه شنبه به کاهش 23 هزار و 100 تومانی نسبت به روز گذشته ادامه داد. هر گرم طلای 18 عیار در بازار فعلی 2 میلیون و 284 هزار و 300 تومان فروخته شد.

قیمت سکه امامی که روز گذشته مرز روانی 27 میلیون و 500 هزار تومان را از دست داد، امروز به 27 میلیون و 200 هزار تومان کاهش یافت.

تکنسین ها پیش از این گفته بودند محدوده 27 میلیون و 500 هزار تومانی مرز روانی قیمت سکه است. آنها پیش از این اعلام کرده بودند که یکی از شروط کاهش قیمت ارز، خروج ارز از مرز مذکور است. به گفته آنها، در صورت باقی ماندن ارز فعلی زیر این حد، احتمال افت تدریجی قیمت داخلی تا سطح 27 میلیون و 200 هزار تومان وجود دارد.