به گزارش اخبار اقتصادی، بازار ارز که هفته گذشته در راستای افزایش تردیدها نسبت به این معامله و افزایش حضور نیروهای آمریکایی در خلیج فارس از کانال 50 هزار تومانی عبور کرد، این هفته نسبت به حسین (ع) حساس شد. سفر امیرعبداللهیان به ژاپن و به کانال 49 هزار رفت. تومانی برگشت. امیرعبداللهیان روز سه‌شنبه در حاشیه همایش ایران و بریکس گفت: مبادله زندانیان یک موضوع بشردوستانه است و هیچ پیش‌شرطی را در نظر نمی‌گیریم و به طرف‌های میانجی اعلام کرده‌ایم که در چارچوب توافق شده این مبادله را انجام خواهیم داد. بازار ارز از سخنان وزیر امور خارجه زنگ هشداری دریافت کرد که معامله گران از احتمال معامله و تبادل زندانی می گفتند.

تاجران مدت زیادی منتظر احتمال معامله نشدند و تا پایان هفته اخبار مبادله زندانیان ایران و آمریکا و آزادی 10 میلیارد دلار از منابع ایرانی در عراق و کره جنوبی منتشر شد. منتشر شده.

دلار آزاد رنج می برد

دلار آمریکا در این هفته تقریبا ضعیف بود و پس از خروج از کانال 50 هزار تومانی، در کانال 49 هزار تومانی نوسان کرد.

همزمان با موج صعودی که از ابتدای ماه محرم در بازارهای ارز و طلا آغاز شد، دلار موفق شد از خط روند صعودی بلندمدت خود عبور کند اما این هفته دلار تا نقطه رشد به انتهای این خط بازگشت. نیمه اول آگوست تنها یک بازگشت به خط روند صعودی از دست رفته بود
دلار آمریکا در این هفته برای خریداران سودی نداشت و حدود 1 درصد به دارندگان خود بازگشت منفی داشت. فعالان بازار ارز پیش از این خبر مبادله زندانیان سیاسی را اهرمی برای کاهش نرخ دلار دانسته اند که با انتشار این خبر در هفته جاری ممکن است قیمت دلار کاهش یابد. حمایت 49 هزار و 200 توقف بعدی دلار در صورت تداوم روند نزولی است، در صورت شکسته شدن این حمایت در کانال 48 هزار تومان، محدوده 48 هزار و 600 تومان مهم است چرا که زیان این حمایت نیز می تواند طول بکشد. دلار تا ابتدای کانال 47 هزار تومان.

اگر دلار بر خلاف اخباری که تا کنون به گوش می رسد در آستانه افزایش است، مقاومت 50 هزار تومانی مهمترین مقاومت در کوتاه مدت است.

سوخت دو سر چوب برای معامله گران طلا

طلا در این هفته یک شمشیر دولبه بود، زیرا کاهش همزمان اونس جهانی و دلار تهران شرایط را برای طلا دشوارتر کرده بود، بنابراین دارندگان طلا در این هفته بیش از معامله گران دلار ضرر کردند و طلای 18 عیار در این هفته کاهش یافت. کاهش 6 درصدی

تلاش طلا برای تثبیت در بالای خط روند صعودی در این هفته شکست خورد و طلا در این هفته پس از بازگشت به بالای خط روند صعودی به انتهای این خط بازگشت. هر گرم طلای 18 عیار در صورت ادامه مسیر نزولی خود در هفته جاری با پشتوانه 2 میلیون و 320 هزار تومانی و 2 میلیون و 290 هزار تومان نیز پشتوانه دارد. محدوده 2.23 میلیون تومان همان سطحی است که طلا در دهه سوم خرداد و همزمان با از سرگیری مذاکرات و برآورده شدن انتظارات نزولی لمس کرد.

شرایط بحرانی فروشندگان سکه و ربع سکه

تحقیقات اکو ایران نشان می دهد که هر چه معاملات سکه و ربع را بیشتر بررسی کنیم، شرایط برای صاحبان آن دشوارتر می شود. سکه امامی همراه با موج صعودی که در بازار فارکس و طلا شکل گرفت، اگرچه عملکرد بهتری نسبت به دلار داشت، اما حتی نتوانست خط روند صعودی گمشده را به عقب براند و همچنین توانایی نفوذ به ابر دکومو را نداشت. وضعیت بحرانی تر برای سکه حباب سکه بود که این هفته پس از رسیدن به میانگین شش ماهه هفته گذشته عقب نشینی کرد و سکه به حمایت میانی کانال 28 میلیون تومان رسید، حمایت جلوی سکه حدود 28 است. میلیون و 100 هزار تومان در محدوده 68 درصد فیبوناچی قرار دارد.

میانگین حباب ارز در این هفته به 21.2 درصد رسید، اما کف میانگین هفتگی حباب از ابتدای معاملات حدود 18 درصد بوده است، بنابراین اگر دلار پایین بیاید، ارز سریعتر کاهش می یابد. در غیر این صورت واحد پول امامی افزایش می یابد، برعکس. به اخبار مقاومت محدوده 29 میلیون و 550 هزار تومان در پیش است، اما اگر تحت تاثیر اخبار مذاکرات کاهش یابد، نیمه اول کانال 26 میلیون تومان مهمترین محدوده حمایتی سکه است. ، که با سطح فیبوناچی 78 درصد همپوشانی دارد.

سکه امامی در این هفته با افت 3.2 درصدی روبرو شد که معامله گران ربع سکه با 4.5 درصد زیان بیشترین ضرر را به خود اختصاص دادند.

مسیر ناپایدار معامله گران صعودی

در این دوره، حباب درهم در مورد روندها صادقانه تر عمل کرده و بهتر می تواند به پیش بینی جهت آینده بازارها کمک کند.
بررسی اکو ایران نشان می دهد که حباب درهم در این هفته روند نزولی داشته است و میانگین هفتگی حباب درهم به حدود 415 تومان رسیده است. این محدوده پایین ترین سطح حباب درهم از ابتدای خرداد تاکنون است که نسبت به احتمال کاهش قیمت دلار در آینده هشدار می دهد. برخلاف حباب ارز، حباب درهم روند نزولی خود را حفظ کرده و به پایین‌ترین حد خود در این هفته رسیده است و روند صعودی را برای معامله‌گران صعودی متزلزل کرده است.

IMG_20230811_105948_849