• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

وزیر صامت: قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت راه درستی است

  • کد خبر : 27802
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۰۳
وزیر صامت: قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت راه درستی است

به گزارش اخبار اقتصادی، عباس علی آبادی بعدازظهر امروز در برنامه رادیو تهران در پاسخ به این سوال که آیا به این موضوع اعتقاد دارید؟ قیمت خودرو آیا این را باید به وزارت صمت واگذار کرد؟ وی گفت: خیر، این خبر جعلی است زیرا معتقدم قیمت ها را باید بازار تعیین کند و اصلا اعتقادی به قیمت های دستوری ندارم.

با توجه به این موضوع، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که بنابراین شما با شما در ارتباط هستید قیمت خودرو وی اعتقادی به قیمت گذاری دستوری یا قیمت گذاری شورای رقابت ندارد، گفت: باید در این زمینه به قانون احترام بگذاریم اما نظر شخصی من این است که باید به سمت بازار آزاد حرکت کرد و انحصارها را به گونه ای حذف کرد که قیمت تعیین شود. در رقابت بازار

وی تصریح کرد: گاهی مجبور می شویم قیمت ها را در اقتصاد تثبیت کنیم، در واقع وقتی انحصار یا عدم تعادل جدی وجود دارد که قابل جبران نیست، در آن صورت بورس کالا یا سازوکارهای دیگر می تواند به ایجاد شرایط عادلانه در بازار کمک کند. اما فکر می کنم رویکردها باید به سمت عادی شدن این شرایط باشد یعنی اقتصاد را به سمت اقتصاد عادی سوق دهد و انحصارها را از بین ببریم، در این صورت نمی توانیم قیمت داشته باشیم، در این آدرس تلاش می کنیم جلو برویم.

و افزود: اتفاقا شورای رقابت سازوکار درستی است اما باید به سمتی برویم که نیازی به قیمت های دستوری نداشته باشیم.

فارس

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=27802

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.