به گزارش اخبار اقتصادی، فراری اعلام کرده است که از این پس مشتریان می توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال خودروهای اسپرت لوکس را از این شرکت خریداری کنند.

به گفته کوین تلگراف، این گزینه در حال حاضر برای مشتریان آمریکایی در دسترس است، اما فراری در نظر دارد امکان پرداخت با ارز دیجیتال را برای مشتریان اروپایی فراهم کند.

تصمیم این خودروساز معروف ایتالیایی مبنی بر پذیرش ارزهای رمزنگاری شده به عنوان یکی از روش های پرداخت، به دنبال تقاضای بازار و درخواست تجار اتخاذ شد.

شرکت فراری تصمیم گرفته است تا پایان سه ماهه اول سال 2024 شرایطی را برای خرید با ارزهای دیجیتال در اروپا ایجاد کند و سپس این روند به سایر مناطق جهان که استفاده از ارزهای دیجیتال رایج است گسترش یابد.

طبق گزارش ها، خریداران آمریکایی می توانند خودروهای فراری را با سه ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم و USDCoin خریداری کنند. از سوی دیگر فراری اعلام کرده است که در خرید خودروهای این شرکت تنها می توان از ارزهای دیجیتال قانونی استفاده کرد و هیچ خریدی با ارزهای دیجیتال ناشی از فعالیت های غیرقانونی، پولشویی و فرار مالیاتی انجام نخواهد شد.

بسیاری از شرکت های بزرگ به دلیل نوسانات قیمت در پذیرش ارزهای دیجیتال در معاملات خود مردد هستند. از جمله این شرکت ها می توان به «تسلا» سازنده خودروهای الکتریکی اشاره کرد که در سال 2021 پرداخت بیت کوین را به مشتریان خود ارائه خواهد کرد. با این حال، ایلان ماسک، مدیرعامل، روش پرداخت را به دلیل نگرانی های زیست محیطی به حالت تعلیق درآورد.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز شنبه (22 اکتبر) از 26000 دلار و 844 سنت تا 26000 دلار و 975 سنت متغیر بود. تغییرات قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از 130 دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در 24 ساعت گذشته 7 میلیارد و 44 میلیون دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته 77.3 درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز بین 1545 تا 1556 دلار بود. تغییرات قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این ارز دیجیتال حدود 13 دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش اتریوم در 24 ساعت گذشته 3 میلیارد و 59 میلیون دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته 34.5 درصد کاهش یافته است.