به گزارش اکوایرن، موضوع تخصیص و عرضه ارز مدت هاست که به یکی از بزرگترین چالش های بخش خصوصی تبدیل شده است. چالشی که هر روز بعد از یک سیاست جدید پیچیده تر می شود. بر این اساس در آخرین نشست نمایندگان دولت و بخش خصوصی در خانه تهران، فعالان اقتصادی به بیان نگرانی های خود از روند تخصیص ارز پرداختند.

در این نشست محمود نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از تغییر ناگهانی روند ثبت سفارش، تخصیص و عرضه ارز در مواجهه با بی اطلاعی فعالان اقتصادی گفت: اکنون که حدود 7 گذشته است. در ماه های سال دولت شروع به سهمیه بندی ارز کرد که ملاک این سهمیه بندی میانگین دو سال ضرب در 125 تقسیم بر 100 برای صنعت و میانگین دو سال گذشته ضربدر 85 تقسیم بر 100 خواهد بود. برای صنعت.صنعت بخش تجاری میزان این سهمیه برای بخش بازرگانی در حالی تعیین می شود که بین 70 تا 80 درصد بازرگانان تامین کننده مواد اولیه واحدهای تولیدی هستند. در عین حال این مقدار ارز پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود.

نجفی عرب همچنین به چالش های صدور و تمدید کارت بازرگانی اشاره کرد و گفت: از زمان انتقال این فرآیند به سامانه جامع تجارت، مشکلات فعالان اقتصادی به شدت افزایش یافته است. به گفته وی، در حال حاضر تمامی وظایف و اختیارات اتاق بازرگانی در زمینه کارت های بازرگانی محدود به چاپ کارت است.

افشین سهراب خان رئیس سازمان بازرسی و بازرسی کل استان تهران در پاسخ به این اظهارات گفت: سازمان بازرسی کل کشور نیز انتقاد دارد و از تخصیص منابع ارزی گلایه دارد و این سازمان قرار است حوادث و تصمیمات را بررسی کند. در این منطقه.

سهراب خان تاکید کرد: مشکلات بنگاه های اقتصادی در خصوص رفع تعهدات مبادله ای و برخی ممنوعیت ها و تعلیق کارت بازرگانی از طریق معاونت اقتصادی سازمان بازرسی در حال رسیدگی است.