به گزارش اخبار اقتصادی، انتشار خبر ارزهای بلوکه شده ایران روز شنبه او از تمام بازارها بازدید کرد. از بازار سرمایه گرفته تا ارز و ارز ماشین آنها نسبت به این خبر واکنش منفی نشان دادند و قیمت ها در بازار سرمایه تا خط فروش بالا رفت بازار فارکس و ارز نیز توسط بازرگانان کاهش یافت.

بازنشسته شدن در بازار فارکس و ارز قابل پیش بینی بود، زیرا منابع پولی مسدود شده ایران آزاد می شوند و دسترسی ایران به منابع برای سفارش کالاهای غیرتحریمی، فشار بر منابع محدود ارزی را کاهش می دهد و دست بازارساز را برای کنترل بازار ارز باز می کند. از سوی دیگر، از آنجایی که بیشتر شوک های صعودی بازار ارز در این مدت ناشی از تنش ها و شوک های سیاسی بوده است. توافق ایران و آمریکا این به معنای کاهش تنش بین ایران و آمریکا است که فشار بر بازار ارز را کاهش می دهد. پس از بهبود روابط با کشورهای منطقه و بازگشایی سفارت عربستان در ایران، گردانندگان بازار ارز سیگنال کاهش تنش را دریافت کردند که با کاهش قیمت‌ها، قیمت‌ها در بازار ارز کاهش یافت. و اثرات سیاسی سیگنالی از آزادی منابع مسدود شده و مبادله زندانیان.

برعکس حباب درهم

اگرچه قیمت ها در تمامی بازارها کاهش یافت، اما حباب درهم در معاملات روز گذشته افزایش چشمگیری داشت، اما حباب درهم از ابتدای مردادماه تاکنون چنین ارزشی را ثبت نکرده است و افزایش آن برخلاف انتظار بازار در حال کاهش است. . از نظر فنی، محدوده 13440 تا 13460 تومان برای درهم با اهمیت محدود شده است که پیش از این نسبت به این محدوده واکنش نشان داده است و رشد حباب درهم در روز آخر شاید واکنشی به این محدوده باشد. از قیمت ها از نقطه نظر فنی در شرایط هیجانی، نمی توان انتظار داشت که بازارها طبق قوانین و به صورت منظم عمل کنند، اما بررسی حباب درهم در آینده می تواند معماهایی را در مورد رفتار معامله گران بازار باز کند. روز قبل، دلار به حمایت افزایش یافته در ساعت کاهش یافت و در محدوده مورد انتظار متوقف شد.

شرایط سخت تر برای ارزها

سکه یک روز قبل هم با سایر بازارها کاهش یافت. حباب سکه در محدوده 21 درصد قرار داشت. از آنجایی که انتظارات بازار ارز صعودی نیست حباب سکه در حال حاضر، می تواند پایین و پایین بیاید قیمت سکه فعلاً باید ادامه یابد، به همین دلیل است که اگر سکه مانند دور قبلی اصلاح بازار عمل کند بازار سکه ممکن است با کاهش بیشتر مواجه شوید. ارز حمایتی محدوده 27 میلیون و پانصد هزار تومان و پس از آن حمایت روانی 27 میلیون تومان است. مهمترین حمایت سکه ابتدای کانال 26 میلیون تومان است.

واکنش منفی تبادل به توافق رسیدن

در حالی که انتظار می رفت بازار سرمایه از این معامله استقبال کند اما روز قبل این اتفاق رخ نداد، شاخص کل منفی شد و افزایش عرضه باعث منفی شدن شاخص کل شد. از آنجایی که در توافقات انجام شده منابع مالی آزاد شده برای تامین مالی و سرمایه گذاری در کشور تخصیص نمی یابد، با انتشار خبر آزادسازی برای اولین بار بازار سرمایه سقوط کرد. شاخص عمومی از دست دادن پشتیبانی یک میلیون و 990 هزار واحد، در چنین شرایطی نزدیک ترین حمایت شاخص عمومی در محدوده یک میلیون و 970 هزار واحد و سپس در محدوده یک میلیون و 950 هزار واحد قرار دارد. در دور قبلی توافقات گروه خودرو و بانک با افزایش استقبال مواجه شد، اینکه آیا این توافق می تواند استقبال این دو گروه را نیز افزایش دهد، اکنون باید بررسی بیشتر شود، یک روز قبل از انتشار خبر افزایش سرمایه بانک ملت، اما این خبر ممکن است فشار نزولی را کاهش دهد. . بازار سرمایه به میزان اشتیاق سهامداران بستگی دارد یا نه.