• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

واکنش بازار ارز به رای اعتماد به دولت وحدت ملی

  • کد خبر : 43202
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶

اکوایران: مسعود مزیکیان رئیس جمهور ایران به همراه وزرای پیشنهادی امروز آخرین تلاش ها را برای کسب رای اعتماد انجام دادند و در نهایت کل کابینه ائتلاف ملی توانست از مجلس رای بیاورد.

مهم ترین اتفاق و خبری که خبرگزاری ها امروز دنبال کردند رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی برای دولت چهاردهم بود. مسعود المادیجیان رئیس جمهور ایران به همراه وزرای پیشنهادی امروز آخرین تلاش ها را برای کسب رای اعتماد انجام دادند و در نهایت کل کابینه وحدت ملی توانستند از مجلس رای بگیرند.

امروز قیمت دلار در ابتدای روز افزایش یافت. همچنین برخی از تجار و تحلیلگران پیش بینی کردند که عدم تایید برخی از وزرای پیشنهادی توسط مجلس و اختلاف نظر مجلس و دولت بر سر وزرا می تواند راهگشا باشد. مسیر صعود دلار در ابتدای روز معامله گران صعودی به افزایش اندکی قیمت کمک کردند اما در نهایت پس از رای اعتماد مجلس به همه وزرای پیشنهادی، این فرضیه باطل شد، دلار کاهش یافت. و اسکناس آمریکا در قیمت پایانی روز گذشته باقی ماند.

دولت پزشکی در گام اول توانست مجلس را با خود بکشاند و این موضوع برای دولتی که سرمایه اجتماعی برخی از دولت های گذشته را ندارد ارزشمند است تا بتواند برای دستیابی به برخی موفقیت های داخلی و خارجی اقدامات قوی تری انجام دهد. و بتواند به دولت برای انجام اصلاحات اقتصادی بیشتر که برای توسعه اقتصادی ضروری به نظر می رسد اعتماد کند.

امروز عدم تغییر قیمت دلار نسبت به روز گذشته باعث شد تا قیمت ها در بازار طلا در مسیرهای مختلف حرکت کنند. سکه امامی و سکه گرمی با کاهش قیمت مواجه شدند اما نیم سکه، ربع سکه و طلای مذاب با افزایش قیمت مواجه شدند. حباب ربع و نیم سکه افزایش یافت. حباب سکه امامی در محدوده 17 درصد و حباب درهم نسبت به دیروز بدون تغییر است.

دولت پزشکی کار خود را آغاز کرده است اما یکی از اولویت های دولت باید چاره اندیشی برای رفع عدم تعادل بودجه باشد. بودجه 1403 دارای عدم تعادل قابل توجهی است که بسیاری در سال گذشته نسبت به آن هشدار دادند و چاره اندیشی برای رفع آن مهم است زیرا در آینده به شکل کسری بودجه خود را نشان خواهد داد و کسری بودجه منفی است. اثر تاثیر بر بازار ارز

سعید ایرانی، نماینده ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرده است که واکنش نظامی ایران به اسرائیل باید رژیم صهیونیستی را غافلگیر کند. عدم اطلاع مردم و سایر کشورها از زمان و نوع معاملات خونین، از فشار اخبار، سفته بازی و تنش های منطقه ای بر بازار ارز کاسته است، اما برخی از خریداران را نیز در محدوده حمایت قیمت نگه داشته است.

آیا بازار سرمایه باز خواهد گشت؟

بازار سرمایه امروز رشد کرد و شاخص کل با 4 هزار و 653 واحد افزایش به رقم 2 میلیون و 370 هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، هیات عالی بانک مرکزی حمایت از بانک ها در بازار سرمایه را تا سقف 10 میلیارد تومان تصویب کرد. بازار سرمایه نیز نسبت به این خبر بی تفاوت نبود و امروز با افزایش قیمت مواجه شد. با این اقدام بانک مرکزی پس از افزایش نرخ دلار، انتظارات منفی نسبت به بازار سرمایه تعدیل شد و باید دید آیا بازار است یا خیر. سازنده به دنبال بازگشت به بازار سهام است، درست است؟ قبلا در دیدبان مشخص شده بود که بازار سرمایه تاکنون نسبت به تغییر دولت واکنش مثبتی نشان داده است و در سال های 1392 و 1400 که دولت ها تغییر کردند، بازار سرمایه سبز بود، اما متاسفانه بازار سرمایه مطلوب دولت جدید نبود. . آیا باید دید این اقدامات به بازار سرمایه بازمی گردد یا خیر؟

IMG_20240821_171618_313

این روزها همزمان با افزایش ارزش معاملات خرد، خروج پول واقعی از بازار سرمایه نیز کاهش یافته است که نکته مثبتی است.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در شورای اسلامی از بررسی مجدد تعطیلی روزهای شنبه در مجلس بر اساس فتوای مرجعیت خبر داد.

در شرایطی که در حال حاضر جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تمرکز بر اقتصاد کشور یکی از اولویت‌هایی است که می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصاد کشور منجر شود، تعطیلی روز شنبه به جای پنج‌شنبه اتفاق مثبتی است که باعث تعدیل بهتر ساعات کاری کارگران می‌شود. در بازارهای ملی و بین المللی و برای اقتصاد کشور مفید است و برای شرکت ها مفید است زیرا زمان بیشتری برای تعاملات اقتصادی بین المللی در اختیار خواهد بود. تعطیلی روزهای پنج شنبه به دلیل اینکه این زمان را محدود می کند به گفته کارشناسان و فعالان اقتصادی بر آن تاثیر منفی می گذارد. رشد اقتصادی کشور و فضای کسب و کار

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43202

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.