به گزارش اخبار اقتصادی، با توجه به آمارهای بهتر از حد انتظار برای اقتصاد آمریکا، گمانه زنی ها درباره ادامه روند صعودی نرخ بهره توسط فدرال رزرو شدت گرفته است. طلا که از حساسیت بالایی نسبت به نرخ بهره برخوردار است به همین دلیل وارد روند نزولی شده است. روز جمعه قیمت طلا به 1810 دلار کاهش یافت تا این فلز گرانبها در آستانه از دست دادن مرز روانی مهم دیگری باشد.

با احتساب این قیمت ها، بازده هفتگی طلا نیز به منفی 1.5 درصد رسید تا در آستانه ثبت چهارمین هفته نزولی متوالی قرار گیرد. از ابتدای ماه فوریه تاکنون قیمت طلا نزدیک به ۶ درصد کاهش داشته است. در حال حاضر داده های اقتصادی آمریکا به ضرر طلا منتشر می شود. از سوی دیگر، آمارهای بازنگری شده رشد اقتصادی بزرگترین اقتصاد جهان در سه ماهه قبل از رشد سالانه 2.7 درصدی حکایت دارد و همچنین تعداد فرم های پر شده بیکاری در این کشور بیش از حد انتظار کاهش یافته است.

همه این موارد نشان می دهد که دست فدرال رزرو هنوز برای بازگرداندن تورم به محدوده هدف 2 درصد باز است. موضوعی که می تواند طلا را همچنان در مسیر نزولی نگه دارد.

بیت کوین نیز امروز 0.8 درصد کاهش داشت به طوری که قیمت این ارز رمزنگاری شده نزدیک به محدوده 23 هزار و 800 دلار می رسد. در حالی که هفته گذشته بیت کوین افزایش قیمت قابل توجه 12.6 درصدی را ثبت کرد، از ابتدای این هفته نزدیک به 3.3 درصد از دست داده است. با این وجود، از ابتدای فوریه، بازده بیت کوین در محدوده مثبت و نزدیک به مرز 3 درصد قرار دارد.

اتریوم نیز امروز کاهش یافت و در محدوده قیمتی 1630 دلار معامله شد. بازده هفتگی اتریوم نیز در محدوده منفی و در سطح منفی 3.3 درصد قرار دارد. اتریوم نیز از ابتدای ماه دوم سال شاهد رشد قیمتی نزدیک به 3 درصدی بوده است.