• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2

هشدار گلدمن ساکس! / کمبود جدی مس در انتظار بازارهاست!

  • کد خبر : 38974
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
هشدار گلدمن ساکس!  / کمبود جدی مس در انتظار بازارهاست!

اکو ایران: مس به قیمت 10 هزار دلار رسیده و پیش بینی ها حاکی از افزایش احتمالی قیمت 12 هزار دلاری تا پایان سال است. تقاضا در چین کاهش یافته است، اما سرمایه گذاران انتظار کاهش نرخ بهره را از سوی فدرال رزرو دارند که می تواند بر بازار تاثیر بگذارد. با وجود افزایش قیمت ها، نگرانی هایی در مورد جایگزینی آلومینیوم و کاهش مصرف وجود دارد.

مس به 10000 دلار رسید زیرا گلدمن خطر کمبود موجودی را ذکر کرد. بانک جهانی پیش بینی قیمت مس در پایان سال را به 12000 دلار در تن افزایش داد و بدنه صنعت چین نیز نسبت به تخریب تقاضا به دلیل افزایش قیمت ها هشدار داد.

طبق گزارش بلومبرگ، زمانی که سرمایه گذاران بر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش دادند و گروه گلدمن ساکس نسبت به تشدید تنش های عرضه هشدار داد، مس به طور موقت از 10000 دلار در هر تن گذشت. پس از آن که داده‌های ضعیف شغلی در ایالات متحده گمانه‌زنی‌های جدیدی مبنی بر کاهش نرخ بهره در سال جاری توسط فدرال رزرو افزایش داد، فلزات به افزایش گسترده‌تری در دارایی‌های ریسک پیوستند. مس در ابتدا تا 2.1 درصد افزایش یافت (با افزایش پنج رقمی پس از یک رشد کوتاه در اواخر آوریل) قبل از اینکه با باز شدن تجارت اروپا، رشد را متوقف کرد.

کاهش تقاضا در چین، قیمت مس همچنان در حال افزایش است!

چشم انداز تسهیل فدرال به نیروهای محرکه مس افزوده است زیرا خریداران پیش بینی می کنند که افزایش بیشتری داشته باشد در حالی که معادن جهانی در تلاش برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده هستند. گلدمن هدف قیمت پایان سال خود را به 12000 دلار در هر تن افزایش داد. تحلیلگران بانکی از جمله نیکلاس اسنودن در یادداشتی نوشتند: “ما همچنان انتظار داریم که از سال 2024 وارد دوره افزایش و باز شدن کسری فلزات شویم.” آنها گفتند که یک قسمت کمبود موجودی (که در آن موجودی بسیار کم می شود) برای سه ماهه چهارم محتمل است.

نقش شرکت ها در مواجهه با مطالبات جامعه

در ایالات متحده، بازارهای ارز اکنون 54 درصد احتمال دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را تا پایان سال کاهش دهد، در حالی که در پایان آوریل حدود 40 درصد افزایش یافته است. و در چین، به دلیل وعده‌های دولت برای تقویت رشد، بازارهای مالی از تعطیلات رسمی در اوایل ماه مه با روحیه خوش‌بینانه بازگشتند.

چشم انداز روشن یا حباب؟ مس در راه رکوردشکنی

مس در سال 2024 تقریباً 17 درصد افزایش یافته است که نشانه هایی از بهبود فعالیت کارخانه ها در سراسر جهان به همراه نشانه هایی از تنگناهای عرضه (به ویژه برای مواد خام ارسالی به کارخانه های ذوب) را نشان می دهد. با این حال، بدبینان به سیگنال های ضعیف در چین اشاره کرده اند. از کاهش عوارض واردات تا خریدارانی که خرید خود را به تعویق انداخته اند.

مسکن اجاره ای؛ پاشنه آشیل جهان ثروتمند در مبارزه با گردشگری

افزایش قیمت مس تا حد زیادی ناشی از سفته بازی بوده است و می توان با تشویق مصرف کمتر و تشویق به جایگزینی آلومینیوم گران قیمت آن را کاهش داد. مس در بورس فلزات لندن در ساعت 3:13 بعد از ظهر به وقت محلی با 0.9 درصد افزایش به 9992 دلار در هر تن رسید، در حالی که قیمت تمام فلزات به جز نیکل افزایش یافت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38974

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.