• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

هشدار شدید هوا در برخی استان ها/ آبگرفتگی مسیل ها و رعد و برق

  • کد خبر : 38636
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
هشدار شدید هوا در برخی استان ها/ آبگرفتگی مسیل ها و رعد و برق

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از وزارت نیرو، سیف الله آقابیگی درباره صدور هشدار نارنجی رنگ. هواشناسی و تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان های کشور از روز گذشته فعال شد و تا روز شنبه 24 اردیبهشت ماه ادامه داشت: به همین منظور و با هدف بررسی سامانه های جهانی هواشناسی، جلسه شورای ملی ستاد فرماندهی و پشتیبانی مدیریت سیلاب در دو سطح با حضور مسئولان ذیربط انجام شد.

وی افزود: از این رو استان های خوزستان، فارس، بوشهر، کرمان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال، بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد (اولویت اول) و کردستان، لرستان، هرمزگان، همدان، مرکزی، سمنان، خراسان رضوی، جنوبی هستند. خراسان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، اصفهان و یزد (اولویت دوم) با بارش نسبتاً شدید باران مواجه خواهند شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب تاکید کرد: فعالیت این سامانه بارشی با خطراتی از جمله بارندگی شدید، احتمال سرریز آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان ناگهانی آب و طغیان فصلی رودخانه ها، وقوع تگرگ، رعد و برق، طغیان جاده ها و اختلال در حمل و نقل ناوگان با سیلابی بزرگ در استان های پرخطر همراه خواهد بود.

آقابیگی گفت: با توجه به شرایط فعلی فصلی و تعطیلات آخر هفته و حجم زیاد مسافران و گردشگران در ایام یاد شده، توصیه می شود مردم و مسافران از گذراندن وقت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و … خودداری کنند. از حضور در دشت و به طور کلی پرهیز از سفرهای غیرضروری در این ایام خودداری شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38636

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.