• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

هشدار استاندارد: آتش سوزی بالن هلیوم

  • کد خبر : 31753
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
هشدار استاندارد: آتش سوزی بالن هلیوم

اکوایران: سازمان ملی استاندارد ایران نسبت به خطر آتش سوزی بالن های هلیومی پر از گاز هیدروژن هشدار داد. این سازمان از مردم خواست برای خرید بادکنک هلیومی به فروشگاه های معتبر مراجعه کنند.

اخبار اقتصادی، بادکنک های هلیومی مدت هاست که علاوه بر فروشگاه های ویژه، توسط دستفروشان سطح شهر نیز به فروش می رسد. کافی است چند ساعت در شهر قدم بزنید یا از مراکز خرید دیدن کنید و فروشندگان زیادی را خواهید دید که بالن های رنگارنگ هلیومی را با قیمت های بسیار بالا می فروشند. بادکنک های هلیومی که سازمان استاندارد ایران اخیرا به مردم هشدار داده است که از خرید آنها خودداری کنند زیرا برخی از آنها با گاز هیدروژن پر شده است.

مهدی انگروج، مدیرکل نظارت بر اجرای استانداردهای صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران درباره این بادکنک ها گفت: برخی سودجویان برای پرکردن بالن ها از گاز هیدروژن استفاده می کنند که قیمت ارزان تری نسبت به گاز هلیوم دارد.

انگورج با اشاره به عواقب خطرناک استفاده از گاز هیدروژن در بالن های هلیومی افزود: گاز هیدروژن قابل اشتعال است که در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت شمع یا لامپ باعث آتش سوزی و حوادث جبران ناپذیری می شود.

وی ادامه داد: هلیوم و هیدروژن سبکتر و چگالی کمتری نسبت به هوا دارند اما هلیوم که بی اثر و غیرقابل اشتعال است باید برای پرکردن بالن های هلیومی استفاده شود.

انگورج با اشاره به اینکه کپسول های گاز هلیوم معمولا قهوه ای و کپسول های گاز هیدروژن معمولا قرمز رنگ هستند، توصیه کرد: برای خرید بادکنک هلیومی به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید و هنگام پرکردن این بادکنک ها به نام و نشان آن توجه کنید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31753

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.