• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

نوسانات تورم مواد غذایی در پایان تابستان

  • کد خبر : 44735
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
نوسانات تورم مواد غذایی در پایان تابستان

اکوایران: بررسی ها نشان می دهد در شهریور ماه 1403، «خیار» بیشترین افزایش قیمت ماهانه و «هندوانه» بیشترین کاهش قیمت ماهانه را تجربه کردند.

اخبار اقتصادی، مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود میانگین قیمت محصولات غذایی در شهریورماه امسال را اعلام کرد. بر این اساس افزایش ماهانه قیمت «خیار» بیشتر از سایر محصولات بوده است. علاوه بر آن، «هویج»، «قارچ»، «ماشین تخم مرغ» و «ماشین مرغ» نیز بیشترین نرخ تورم ماهانه را در شهریور ماه تجربه کردند.

از سوی دیگر، ماده غذایی «هندوانه» است که بیشترین کاهش قیمت را در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه داشته است. در کنار «هندوانه»، 4 محصول «خربزه»، «هلو»، «گوجه فرنگی» و «پرتقال» نیز بیشترین کاهش قیمت را در این ماه تجربه کرده اند.

گرمای شهریور قیمت هندوانه را آب کرد

بر اساس آخرین گزارش میانگین قیمت خواربارفروشی ها که در شهریور ماه سال جاری منتشر شده است، قیمت «خیار» نسبت به مردادماه ۱۳.۵ درصد بیشترین افزایش را داشته است. همچنین قیمت هویج 9.8 درصد، قارچ 7.9 درصد و تخم مرغ 5.6 درصد افزایش یافته است. «مرغ ماشینی» نیز در شهریور ماه با 5.1 درصد افزایش قیمت مواجه شد.

از سوی دیگر، 5 محصول هندوانه، خربزه، هلو، گوجه فرنگی و پرتقال بیشترین کاهش قیمت را در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه تجربه کردند. بر این اساس قیمت «هندوانه» نسبت به مردادماه 23 درصد کاهش داشته است. علاوه بر این، “خربزه” با کاهش قیمت 19.2 درصدی مواجه شده است. همچنین این آمار نشان می دهد که قیمت هلو 10.5 درصد و گوجه فرنگی 10.4 درصد نسبت به مردادماه کاهش داشته است. در بین این محصولات، «پرتقال» نیز 6.6 درصد کاهش قیمت داشته است.

به طور کلی می توان گفت در شهریور ماه امسال «خیار» با 13.5 درصد و «هندوانه» با منفی 23 درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به مرداد ماه تجربه کردند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44735

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.