به گزارش اخبار اقتصادی، در غیاب نرخ دلار هرات، برای دوازدهمین روز بازار ارز و ارز افزایش یافت. قیمت دلار سلیمانیه که این روزها در غیاب بازار ارز هرات سرآمد بازار ارز شده است، اواخر روز سه شنبه در پی افزایش نرخ درهم شروع به فعالیت کرد. قیمت درهم در حمایت مهم 13800 تومانی بازگشایی شد و در ابتدا تا 13750 تومان کاهش یافت و سپس دوباره به بالای خط حمایت صعود کرد.

در نهایت قیمت درهم امارات در مرز کانال به 14 هزار تومان رسید. قیمت دلار سلیمانیه به دلیل افت اولیه بازار دبی با اختلاف منفی 50 هزار تومانی آغاز شد و با افزایش قیمت درهم به 50 هزار و 700 تومان رسید. بازار ارز سلیمانیه پشت خط نیز با قیمت 50 هزار و 500 تومان بسته شد.

اگرچه این روزها بازار گوش به دنبال اخبار جنگ و آتش بس بین اسرائیل و حماس است، اما روز سه شنبه که قرار بود برخی از تحریم های برجام لغو شود، لغو نشد. اعضای اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اقدامات محدودکننده‌ای علیه ایران تحت «سیستم تحریم‌های عدم اشاعه» تا پس از «روز انتقال برجام» حفظ کردند. این سیگنال منفی به بازار به معنای پایان برجام بود. علاوه بر این، خبر به بازار رسید که ۱۱۳ نماینده کنگره آمریکا به بایدن نامه نوشتند تا مکانیسم ماشه را فعال کرده و از فروش نفت ایران به دلیل «تامین مالی حماس» جلوگیری کنند.

این خبر منفی در معاملات روز سه شنبه باعث شد تا بازارها از نزول روز دوشنبه خارج شده و به خط مقاومتی برسند. تحلیلگران فنی دلار معتقدند اگر قیمت دلار امروز بالای مرز مهم 51 هزار و 200 تومان تثبیت شود، می توان گفت که از اصلاح متوقف شده و دوباره وارد روند صعودی شده است.

از نگاه او اولین مقاومت بازار حدود 50 هزار و 800 تومان است. روز سه شنبه نیز خبر در آستانه ورود دلار تلگرام به کانال 49 هزار تومانی به بازار رسید. این در حالی بود که قیمت دلار در آن زمان به کف کانال 50 هزار تومانی هم نرسیده بود. معامله گران گفتند که با کمک خبرگزاری ها، بازارساز می خواهد به فعالان جو روانی بفروشد.