• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
9

نقد و بررسی چانگان CS55 پلاس

  • کد خبر : 2180
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
نقد و بررسی چانگان CS55 پلاس

به گزارش اخبار اقتصادی

صنعت خودروی چین در حال حاضر شاهد تحول عظیمی در بخش طراحی بیرونی و داخلی است. چانگان نیز یکی از این شرکت های چینی است که به تازگی محصولات خود را با طراحی های زیبا و به روز عرضه می کند.

نسل اول چانگان CS55 پلاس برای اولین بار در سال 2017 معرفی شد و پس از چندین سال با تغییرات ظاهری و ارائه فیس لیفت های مختلف، در سال 2021 نسل جدیدی از این خودرو با نام چانگان CS55 پلاس معرفی شد که فروش بسیار خوبی داشت. در بازار چین تجربه کرد. نسلی که قرار است توسط سایپا وارد کشور شود.

چانگان CS55 پلاس از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر استفاده می کند که می تواند تا 188 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته با دو کلاچ به چرخ های جلو منتقل می شود.

با توجه به حجم کم و قدرت خوبی که این موتور دارد می تواند بسیار جالب باشد. اگرچه بسیاری بر این باورند که نگهداری موتورهای GDI به دلیل استهلاک زیاد آنها گران است.

سیستم تعلیقی که شرکت چانگان برای این خودرو در نظر گرفته است از نوع مک فرسون برای محور جلو و مولتی لینک برای محور عقب می باشد. این سیستم تعلیق در سایر محصولات چینی که پیش از این وارد بازار ایران شده بودند نیز دیده می شود و متاسفانه اکثر آنها در صندلی های عقب احساس خشکی و ناراحتی می کنند.

ظرفیت باک بنزین چانگان CS55 پلاس 55 لیتر است.

این خودرو مانند برخی دیگر از محصولات این شرکت مانند چانگان UNI-T ظاهر عجیبی ندارد اما زبان طراحی در هر دو تقریبا شبیه به یکدیگر است.

جلوپنجره مشکی و بسیار بزرگ قرار گرفته در قسمت جلویی خودرو با چراغ های باریک و کشیده بالای آن، ظاهری به روز به این کراس اوور کامپکت چینی بخشیده است.

در نمای جانبی با خودرویی کاملا ساده و بدون خطوط عجیب و غریب هستیم که با یک تکه رنگ متفاوت با بدنه روی پدال ها و رینگ های نسبتا بزرگ 19 اینچی سعی کرده ظاهر اسپرتی که در جلو شاهد آن بودیم را حفظ کند. .

در نمای عقب نیز این خودرو وقار و سادگی خود را حفظ کرده و خبری از مشغله کاری و طراحی عجیب نیست. چراغ های عقب برخلاف اکثر چراغ های چینی موجود در بازار امروزی به هم متصل نیستند و طراحی ساده ای دارند. دو اگزوز زیر سپر و یک باله کوچک که چراغ ترمز روی آن قرار گرفته، سعی کنید کمی ظاهر اسپرت به خودرو ببخشید.

چانگان CS55 پلاس 4515 میلی متر طول، 1865 میلی متر عرض و 1680 میلی متر ارتفاع دارد. وزن خالص این کراس اوور چینی به 1460 کیلوگرم می رسد.

متاسفانه مانند برخی دیگر از محصولات چینی موجود در بازار، این محصول نیز فاقد هماهنگی بین قسمت داخلی و خارجی خود است. زیرا با ورود به کابین چانگان CS55 پلاس متوجه شلوغی بیش از حد داشبورد و طراحی عجیب و مربع شکل فرمان می شویم.

امیدواریم طراحان چینی به این نتیجه برسند که وقتی خودرویی ظاهری ساده دارد، کابین آن مینیمال و ساده باشد و اگر تصمیم به شلوغی بیرونی دارند، این طراحی را در داخل کابین نیز ادامه دهند تا خودرو در داخل و خارج هماهنگی ندارد. .

در داشبورد این کراس اوور جدید از دو صفحه نمایش مجزا برای مالتی مدیا و پشت آمپر، یک صفحه نمایش 10.25 اینچی برای پشت آمپر و یک صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی برای دسترسی به سیستم اطلاعات و سرگرمی استفاده شده است.

خوشبختانه در کنسول وسط از رنگ مشکی پیانو استفاده نشده است که در دراز مدت دچار خراش نمی شود.

داخلی CS55

صندوق عقب چانگان CS55 plus با ظرفیت 475 لیتر برای سفرهای خانوادگی بسیار مناسب است.

این خودرو با توجه به انواع مختلف خود قیمتی بین 20 تا 22 هزار دلار در بازار جهانی دارد که قیمتی رقابتی در بازار جهانی محسوب می شود.

بر اساس اخبار منتشر شده شرکت سایپا تصمیم دارد این خودرو را با تیراژ بالا وارد کشور کند. لذا امیدواریم تخفیف خوبی از چانگان بگیرند تا CS55 Plus را با قیمت مناسب وارد بازار کشور کنند.

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=2180

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.