• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
9

نفت در مسیر بالاترین رشد ماهانه است

  • کد خبر : 21151
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
نفت در مسیر بالاترین رشد ماهانه است

به گزارش اخبار اقتصادی: قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش یافت، اما در حوالی بالاترین حد سه ماهه در نوسان بود و بیشترین افزایش ماهانه خود را در بیش از یک سال گذشته به دلیل انتظارات عربستان سعودی برای تمدید کاهش تولید داوطلبانه تا سپتامبر و کاهش رکورد جهانی عرضه به ثبت رساند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، معاملات آتی نفت برنت تا ساعت 632 به وقت گرینویچ با 30 سنت کاهش به 84.69 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 22 سنت کاهش به 80.36 دلار در هر بشکه رسید. قرارداد سپتامبر برنت روز دوشنبه به پایان می رسد. فعال ترین قرارداد اکتبر با 25 سنت کاهش به 84.16 دلار در هر بشکه بسته شد.

برنت و WTI در روز جمعه به بالاترین سطح خود از آوریل رسیدند و برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافتند زیرا کاهش عرضه جهانی نفت و انتظارات مبنی بر پایان افزایش نرخ بهره آمریکا باعث حمایت از قیمت‌ها شد.

هر دو در مسیر رسیدن به بالاترین درآمد ماهانه خود از ژانویه 2022 هستند.
واندانا هاری، بنیانگذار ارائه‌دهنده تحلیل بازار نفت وندا، گفت: در حالی که ممکن است به نظر برسد که قیمت نفت خام در حال حاضر همه اخبار خوب در مورد تورم و انعطاف‌پذیری اقتصادی ایالات متحده دارد، اما این احتمال وجود دارد که به رشد خود ادامه دهد.
بیشتر فعالیت های خرید قوی در ساعات کاری ایالات متحده رخ داده است.هاری افزود که اقدام در جریان اجلاس آسیایی نسبتاً کند و نشانگر ضعیفی از احساسات بود.
در همین حال، تحلیلگران گفتند که انتظار می رود عربستان سعودی کاهش تولید داوطلبانه نفت خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز برای یک ماه دیگر و شامل سپتامبر تمدید کند.
انتظار می رود عربستان سعودی در نشست روز جمعه اوپک پلاس، گروهی متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه که حدود 40 درصد از نفت خام جهان را تولید می کند، این موضوع را اعلام کند.
تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی به تاریخ 30 ژوئیه گفتند، قیمت نفت از اواسط ژوئن 18 درصد افزایش یافته است، زیرا تقاضای بی سابقه و کاهش عرضه عربستان باعث کاهش کسری بودجه و کاهش بدبینی بازار نسبت به رشد شده است. ما همچنان انتظار داریم که کاهش 1 میلیون بشکه در روز اضافی از عربستان سعودی تا سپتامبر ادامه داشته باشد و از اکتبر به نصف کاهش یابد.
این بانک پیش‌بینی ماه دسامبر خود را مبنی بر 86 دلار در هر بشکه حفظ کرد و انتظار دارد قیمت‌ها در سه ماهه دوم سال 2024 به 93 دلار افزایش یابد.
گلدمن ساکس تخمین زد که تقاضای جهانی نفت در ماه جولای به رکورد 102.8 میلیون بشکه در روز رسید و تقاضای سال 2023 را تا حدود 550000 بشکه در روز افزایش داد که به دلیل تخمین ها از رشد اقتصادی بالاتر در هند و ایالات متحده که مصرف نفت را جبران می کند، کاهش یافت.
تقاضای قوی‌تر منجر به کسری نسبتاً بزرگ‌تر در نیمه دوم سال 2023، به طور متوسط ​​1.8 میلیون بشکه در روز و کسری متوسط ​​0.6 میلیون بشکه در روز در سال 2024 شده است.
دارن وودز، مدیر اجرایی اکسون موبیل گفت که این شرکت انتظار دارد تقاضای نفت در سال جاری و سال آینده بی سابقه باشد که می تواند به افزایش قیمت انرژی در نیمه دوم سال کمک کند.

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=21151

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.