به گزارش اخبار اقتصادی، داده های ارائه شده توسط CryptoQuant و Glassnode نشان می دهد که سرمایه گذاران بلندمدت بیت کوین (BTC) ممکن است قیمت ها را در روزها یا هفته های آینده افزایش دهند.

بیت کوین در دو روز گذشته بین 30200 تا 30400 دلار تثبیت شده است و در 24 ساعت گذشته 0.05 درصد کاهش یافته است. این ارز دیجیتال اکنون با قیمت 30275 دلار معامله می شود و حجم معاملات 24 ساعته با افزایش 2.22 درصدی به 8.2 میلیارد دلار رسیده است.

تثبیت دلار پس از فروش هفته گذشته

دلار آمریکا در ساعات اولیه روز دوشنبه پس از متحمل شدن بدترین افت هفتگی خود در سال جاری، تثبیت شد، در حالی که داده های رشد ضعیف از چین بر یوان تاثیر گذاشت.

تا ساعت 03:05 ET (0705 GMT)، شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، 2.2 درصد در هفته گذشته کاهش یافت که شدیدترین افت آن در یک هفته از نوامبر است. سطح 99597.

شاخص دلار هفته گذشته برای اولین بار از آوریل 2022 به زیر 100 رسید، پس از آن که داده های تورمی ضعیف تر از حد انتظار – قیمت های مصرف کننده در چهارشنبه و قیمت های تولید کننده در روز پنجشنبه – از این دیدگاه حمایت کردند که فدرال رزرو به نرخ بهره پایان خواهد داد. راه می رود

با کاهش تولید ناخالص داخلی چین، قیمت نفت بیش از یک درصد کاهش یافت

پس از آنکه رشد اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار در چین نگرانی‌ها را در مورد تقاضا در دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان و همچنین شروع مجدد تولید در لیبی ایجاد کرد، قیمت نفت روز دوشنبه بیش از یک درصد کاهش یافت.

وارن پترسون، رئیس تحقیقات کالا در ING گفت: «تولید ناخالص داخلی کمتر از حد انتظار بود، بنابراین نگرانی در مورد اقتصاد چین را کاهش نخواهد داد.

نفت خام برنت تا ساعت 842 به وقت گرینویچ با 1.32 دلار یا 1.7 درصد کاهش به 78.55 دلار در هر بشکه رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 1.22 دلار یا 1.6 درصد کاهش به 74.20 دلار رسید که دومین روز متوالی از دست دادن هر دو قرارداد بود.

نفت روز دوشنبه نیز برای از سرگیری تولید در دو میدان از سه میدان لیبی که هفته گذشته تعطیل شدند، تحت فشار قرار گرفت. توضیح: به دلیل اعتراض برخی طوایف به ربوده شدن وزیر سابق دارایی، تولید متوقف شد.

دو منبع آگاه روز جمعه گفتند که صادرات نفت روسیه از بنادر غربی بین 100 تا 200 هزار بشکه در روز در ماه آینده کاهش خواهد یافت که نشانه ای از عمل مسکو به وعده خود مبنی بر کاهش عرضه همزمان با عربستان سعودی است. . .