• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

نرخ سود بین بانکی افزایش یافت

  • کد خبر : 19829
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
نرخ سود بین بانکی افزایش یافت

آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در خصوص نرخ سود بین بانکی حاکی از آن است که این نرخ برای سومین هفته متوالی در حال افزایش است و در روز چهارشنبه هفته گذشته (7 تیرماه) با 0.04 درصد افزایش به 23.5 درصد رسید.

نرخ سود بین بانکی هفته گذشته پس از 6 هفته در کانال 23.4 درصدی وارد کانال 23.5 درصدی جدید شد.

آخرین رکورد نرخ سود بین بانکی بالاترین نرخ سود یک شبه بازار از 19 خرداد ماه سال جاری است.

طی سه هفته گذشته، بانک مرکزی مداخله ای در بازار بین بانکی صورت نگرفت و می توان از این موضوع به عنوان یکی از مهم ترین دلایل حرکت صعودی نرخ سود بین بانکی نام برد.

به گزارش تسنیم، روند افزایشی نرخ سود بین بانکی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد. از هفته 9 آذرماه نرخ سود بین بانکی وارد کانال 21 درصدی شد و تا هفته 29 بهمن در همین کانال در نوسان بود، اما از 5 بهمن ماه این نرخ رکورد جدیدی را در کانال 22 درصدی ثبت کرد و اکنون این نرخ در کانال 23 درصد در نوسان است.

نرخ سود بین بانکی چقدر است؟

بانک ها ممکن است در دوره های مالی کوتاه مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی مواجه شوند. اگر بانکی کسری نقدینگی داشته باشد باید با استقراض کسری آن را جبران کند تا بانک ها برای حل این مشکل نیازی به بانک مرکزی نداشته باشند بازاری به نام بازار بین بانکی تشکیل داده اند که در آن به یکدیگر وام می دهند. اکثر وام های بین بانکی سررسید کوتاه مدت یک هفته یا کمتر دارند. وام بانکی به یکدیگر بر اساس نرخ بهره است که به آن نرخ سود بین بانکی می گویند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=19829

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.