احسان خاندوزی درباره خبرهای خوبی که قرار بود در مورد بورس اعلام شود، گفت: این خبر مربوط به تغییر نرخ خوراک پتروشیمی ها است.

به گزارش اخبار اقتصادی و به نقل از خبرگزاری بازار کافیمال، وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه مصوبه قبلی تعرفه خوراک پتروشیمی ها اصلاح شد، افزود: در تبصره 14 قانون بودجه سال جاری دولت مجبور شد حدود 275 میلیارد هزینه کند. تومان از فروش داخلی گاز و سوخت، غذا و امثال آن برای کسب درآمد; اما رسیدن به این رقم مستلزم قیمت هایی مشابه مصوبه مصوب و ابلاغی هیات وزیران در پایان خردادماه بود.

این مصوبه از دو جنبه مورد اعتراض شورای تطبیق مصوبات قرار گرفت. اول، به دلیل مهر محرمانه ای که به اشتباه روی این قطعنامه گذاشته شد. و دوم به دلیل زمان اجراست که به جای اوایل فروردین، آخر خرداد در نظر گرفته شده است.

هیأت مدیره نه تنها این دو ایراد هیأت تطبیق را برطرف کرد، بلکه مصوبه قبلی خود را نیز با این هدف که نشان دهد هیأت مدیره چشم‌انداز باثبات و سودآور صنایع را بر تأمین بودجه خود در اولویت قرار داده است، مورد بازنگری قرار داد. به این ترتیب در مصوبه نهایی برای ارسال به کمیسیون تطبیق مجلس، نرخ خوراک بر اساس فرمولی که از سال 1393 تا یک سال پیش تعیین شده بود، به همان فرمول و محاسبه حداکثر قیمت ایران بازگشت. صادرات گاز برای برداشتن مهم ترین گام پیش بینی پذیری آینده، این مصوبه را تا پایان برنامه هفتم توسعه تمدید می کنیم.