به گزارش اخبار اقتصادی، حدود یک هفته است که برخی از نانوایی های تهران قبل از ساعت کاری خود، نانوایی های خود را تعطیل کرده و به خانه های خود می روند. بررسی میدانی «اکو ایران» نشان می دهد نانوایی هایی که همیشه تا ساعت 10 یا 11 شب پخت می کنند; ساعت 19:00 کرکره نانوایی پایین می آید. زود بستن که می گویند به خاطر کم بودن آرد است.

یک منبع آگاه به «اکو ایران» گفت: فقط باید به فرمانداری و فرمانداری «کن» بروید تا متوجه شوید مشکل چیست. مدت هاست که سهمیه آرد به بهانه معاملات غیرعادی کاهش یافته و همچنان ادامه دارد. او پاسخ داد که معامله غیرعادی چیست؟ گفت: خود ما هنوز نفهمیده ایم معامله اسم متعارف چیست.

البته هنوز این مقام رسمی این موضوع را تایید نکرده است. محمد سلیمانی، رئیس اتحادیه نانوایان سنگگ نیز در واکنش به تعطیلی زودهنگام نانوایی ها به «اکو ایران» می گوید: گاهی نانوایان از کمبود آرد گله مند هستند. اما هنوز گزارشی مبنی بر تعطیلی زودهنگام نانوایی ها به دلیل کمبود نان دریافت نکرده ایم.

اما چرا باید نانوایی که اجاره بها، حقوق کارگران، آب، برق و… سر به فلک کشیده است، زود تعطیل شود؟ همچنین چرا وقتی دولت خرید بیش از 10 میلیون تن گندم را اعلام می کند؟ خریدی که می تواند بازار نان را اشباع کند. آیا بازار همچنان با کمبود آرد مواجه است؟