• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

مقصر اصلی عدم پرداخت وام ملی مسکن، وزارت اقتصاد است!

  • کد خبر : 44522
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹
مقصر اصلی عدم پرداخت وام ملی مسکن، وزارت اقتصاد است!

به گزارش اخبار اقتصادی، محمدرضا رضایکوچی نماینده مردم جهرم در مجلس دوازدهم در گفت و گو با خبرنگار رکنا، اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال 1380 در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، باید به این موضوع توجه کنید. وزارت اقتصاد بانک هایی که قرار است طرح ملی نهضت مسکن تحریم کسانی که تسهیلات نمی دهند. یعنی این بانک ها باید مالیات بدهند اما اکنون بانک ها صاحب اوراق شده اند و معتقدند قانون پرداخت تسهیلات اگرچه نوشته شده اما ضمانت انطباق ندارد. بنابراین مسئولیتی ندارند و به راحتی قانون را زیر پا می گذارند.

رضایی کوچی با بیان اینکه «همه بانک ها در مجموع 12 درصد تسهیلات را به حوزه املاک ملی پرداخت کرده اند»، تصریح کرد: از بانک ها به رئیس قوه قضاییه شکایت کرده ام و موضوع باید قضایی باشد زیرا وزارتخانه اقتصاد به عنوان یک نهاد نظارتی به وظیفه خود عمل نمی کند و این نافرمانی از قانون باید پیگرد قانونی داشته باشد.

وی با درخواست رئیس جمهور برای برگزاری اولین جلسه شورای عالی مسکن پس از سفر به نیویورک، گفت: متأسفانه ماه گذشته متوجه شدیم که برخی ارگان های دولتی اساساً با پرداخت مسکن مخالف هستند و این رویکرد بر روند ساخت مسکن تأثیرگذار خواهد بود. در آینده

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: امروز وزیر راه را به کمیته دعوت می کنیم تا این موضوعات را مطرح کرده، از سیاست های حوزه مسکن مطلع شده و به جمع بندی مناسب برسیم.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44522

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.