• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

معرفی جذاب‌ترین شبکه‌های بلاکچینی برای هکر‌ها و کلاهبرداران رمزارزی!!

  • کد خبر : 29682
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸
معرفی جذاب‌ترین شبکه‌های بلاکچینی برای هکر‌ها و کلاهبرداران رمزارزی!!

با توجه به آخرین گزارش ارائه شده توسط Immunefi، از ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۲۳، بیش از ۱.۴۱ میلیارد دلار به دلیل هک‌ها و عملیات کلاهبرداری در ۲۹۲ حادثه مختلف، از دست رفته است. فقط در ماه اکتبر ۲۰۲۳، ضرر تقریبی در حدود ۲۲.۲ میلیون دلار بخاطر هک‌ها و کلاهبرداری‌ها ایجاد شده است. در این مدت، شبکه‌های بلاکچین BNB Chain و اتریوم به عنوان دو مورد شبکه متداول مورد هدف قرار گرفته‌اند و در کل تا ۸۳.۳ درصد از کل ضرر از این حوادث در این دو زنجیره رخ داده است. گزارش Immunefi نشان داد که BNB Chain با ۱۱ حادثه بیشترین تعداد حملات را تجربه کرده و ۴۵.۸ درصد از تلفات کلی در بین زنجیره‌های مورد هدف را تشکیل داده است.

در طف دیگر، اتریوم با ۹ حادثه روبه‌رو شد که تقریباً ۳۷.۵ درصد از کل خسارت‌ها را تشکیل می‌دهد. بلاکچین لایه ۱ اولانچ نیز با ۲ حادثه (حدود ۸.۳ درصد)، در رده سوم قرار دارد. پس از آن، پالیگان و فانتوم، هر دو تنها یک حادثه داشته‌اند که تقریباً ۴.۲ درصد از تمام حوادث را تشکیل می‌دهد.

هک‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال همچنان عامل اصلی ضررهای مالی هستند و از فعالیت‌های کلاهبرداری و راگ پول سبقت گرفته‌اند. تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که کلاهبرداری تقریباً ۲۶.۳۲ درصد از کل خسارت‌ها را در ماه اکتبر ۲۰۲۳ تشکیل می‌دهد، در حالی که هک‌ها حدود ۷۳.۶۸ درصد از خسارات کلی را تشکیل می‌دهند.

پلتفرم‌های دیفای (DeFi) همچنان در محور تمرکز هکرها و کلاهبرداران در ماه اکتبر قرار گرفته‌اند و به تنهایی تقریباً ۱۰۰ درصد از کل خسارات را تشکیل می‌دهند. در مقابل، هیچ گزارشی از سوءاستفاده بزرگ در سیستم‌های مرکزی‌ای (CeFi) گزارش نشده است.

گزارش دیگری از شرکت امنیت بلاکچین CertiK نیز نشان می‌دهد که در ماه سپتامبر، نزدیک به ۳۳۲ میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال مختلف به دلیل سوءاستفاده‌ها، هک‌ها و کلاهبرداری‌ها از دست رفته است.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=29682

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.