• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

معامله بلوک شازند پس از سالها

  • کد خبر : 37348
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
معامله بلوک شازند پس از سالها

پیشکسوتان بازار سرمایه همواره شاهد اعلام بلوک پتروشیمی شازند در سامانه کدال و در بازار سرمایه بوده اند. مانند بسیاری از آگهی های دیگر که هر از چند گاهی در کدال برای حراج گذاشته می شود اما در نهایت به دلیل نبود متقاضی لغو می شود.

در اسفند 1402 طلسم تحویل شازند شکسته شد و بلوک 51.32 درصدی پتروشیمی شازند در فرآیندی که شرکت بورس تهران آن را «کاملاً شفاف و رقابتی» می دانست، از طریق بورس به پالایشگاه تهران تحویل داده شد.

گفته می شود بانک ملی برای اجرای سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر کاهش مالکیت و واگذاری شرکت ها، بیش از 51 درصد از سهام پتروشیمی شازند را از طریق بازار اول بورس تهران به بالاترین قیمت فروخت. و شرکت ها

البته فراموش نکرده ایم که این بانک با نارضایتی مبارزه می کند و حالا که کف به کف رسیده است، به یاد اجرای سیاست کاهش تصدی افتاده است.

وزیر اقتصاد نیز با جملاتی جذاب در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی بخشی از بانک نوشت: شرکت ملی تابعه خریدار واجد شرایط می شود نتیجه تصمیم تحول آفرین هیات وزیران در بهمن ماه و گامی مهم در درخواست است. فرمان رهبر انقلاب و مطالبه مردم برای خروج از بانک ها .

اما 24 تلاش ذکر شده در واقع تامین نقدینگی بازاری است که با بخشنامه ها و دستورالعمل های مختلف به باتلاق سرمایه گذاری تبدیل شده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37348

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.