اکوایران: بازار ارز هرات بعد از 5 روز کاری کانال 50 هزار را از دست داد. قیمت دلار هرات که بعد از تعطیلات عید قربان وارد کانال 50 هزار شده بود، در بازار یکشنبه در 49 هزار و 900 تومان شروع کرد و در نیمه اول به سمت حمایت 49 هزار و 800 تومان حرکت داشت. قیمت دلار هرات در نیمه اول با برخورد به حمایت 49 هزار و 600 تومان دوباره افزایشی شد و در نیمه دوم به مرز 50 هزار تومان رسید. درهم امارات هم که طی روزهای گذشته بالای مرز 13 هزار و 800 تومان معامله می‌شد در روز یکشنبه زیر این سطح و در 13 هزار و 770 تومان شروع کرد ولی نتوانست به بالای 13 هزار و 800 تومان برود و در قیمت صبح بسته شد.

بازه نوسان بازار دلار و درهم در معاملات یکشنبه به زیر مرز حمایت هفته گذشته رفت. یعنی حمایت‌های هفته گذشته به مقاومت تبدیل شدند. عدد طلایی و مقاومت مهم در معاملات یکشنبه برای دلار 51 هزار و 150 تومان عنوان می‌شد که معامله‌گران می‌گفتند اگر بالای آن برود خریدار می‌شویم. در پشت خط یکشنبه قیمت دلار هرات در کانال 50 هزار حرکت کرده و به مرز این عدد طلایی رسید.

بازار بیش از دو هفته‌ است که بین 49 هزار و 500 تومان تا 50 هزار و 500 تومان گیر کرده و نه قدرت از دست دادن دارد و نه جان بالا رفتن. البته یکی دو باری قیمت دلار به مرز 51 هزار رسیده اما سریع به همین بازه نوسان برگشته است. به عقیده معامله‌گران اینکه دلار در یک بازه مشخص گیر کرده به این دلیل برمی‌گردد که اعداد پایین خریدار دارد و اعداد بالا فروشنده. معامله‌گران می‌گویند تا قیمت دلار به بالای میانگین متحرک نرود بازار جان صعود ندارد و همه می‌فروشند. به عقیده آن‌ها دلار باید به بالای 51 هزار برود و تثبیت دهد که از آنجا خریدار وارد بازار شود.

عده‌ای از معامله‌گران می‌گویند فقط اتفاقات سیاسی است که می‌تواند به بازار هیجان دهد و قیمت دلار را وارد روند جدید کند. یک شایعه در بازار یکشنبه بود درمورد تبادل زندانیان بین ایران و اسرائیل. ادعا این بود که روسیه واسطه این اتفاق است و منبع شایعه شرق الاوسط عنوان می‌شد. به عقیده معامله‌گران در صورت صحت چنین ادعایی دلار می‌تواند نوسان کاهشی دهد. یکسری‌ها هم معتقدند با این خبرها می‌خواهند بازار را تنظیم کنند.

فنی‌ها می‌گویند اگر قیمت دلار به بالای مقاومت 50 هزار و 150 تومان برود از اونجایی که در سطح 50 هزار و 200 تا 300 تومان باز یک مقاومت وجود دارد دلار می‌تواند نم نمک برای شکستن آن تلاش کند. در مقابل اگر دلار زیر مرز مقاومت بماند برای از دست دادن حمایت 49 هزار و 600 تومان تلاش خواهد کرد و حمایت بعدی 49 هزار و 200 تومان است. در مجموع عدد 50 هزار و 150 تومان برای معامله‌گران خیلی مهم بود.

نکته بازار یکشنبه درمورد کلاهبرداری‌های رمزارزی بود. اولی هشدار انجمن بلاکچین در رابطه با سودجویی رمزارز سکه کربلاست که در این روزها به شدت در حال تبلیغ است. دومی سایت ارز 24 است که می‌گویند مثل صرافی تترایکس جعلی است و هدف آن‌ها پولشویی عنوان می‌شد.