به گزارش اخبار اقتصادی، محاکمه «سام بنکمن فرید» که پیش از این به عنوان غول ارزهای دیجیتال شناخته می شد، طی روزهای آینده به مراحل پایانی خود نزدیک می شود.

به گفته کوین تلگراف، دادگاهی که در نیویورک برگزار می شود، شاهد حضور تعداد زیادی از شاهدان از جمله کارکنان FTX، مشتریان، سرمایه گذاران، مقامات دولتی و مجریان قانون طی سه هفته گذشته بوده است.

مهمترین اتهام بانکمن 31 ساله که شرکت «اف تی ایکس» فعال در زمینه مبادلات ارزهای رمزنگاری شده را تأسیس کرد، فریب بسیاری از افراد از جمله شاهدان حاضر در دادگاه و اقداماتی است که منجر به ورشکستگی وی شد. شرکت FTX که باعث از دست رفتن سرمایه هزاران مشتری این شرکت شد. ارزش FTX قبل از ورشکستگی حدود 32 میلیارد دلار برآورد شده بود.

در این دادگاه، بنکمن با هفت فقره توطئه و فساد برای به جیب زدن میلیاردها دلار پول سرمایه گذاران مواجه است و در صورت محکومیت، به حبس ابد محکوم خواهد شد.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز یکشنبه (30 اکتبر) بین 29713 دلار تا 30193 دلار بود. این ارز دیجیتال تا ساعت ۲۳ شب به وقت ایران در حدود ۲۹۹۰۰ دلار معامله می شد. تغییرات قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این ارز دیجیتال بیش از 300 دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در 24 ساعت گذشته 12 میلیارد و 5 میلیون دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از 1623 دلار به 1646 دلار در نوسان بود. حجم تراکنش های اتریوم در 24 ساعت گذشته 4 میلیارد و 43 میلیون دلار بوده است و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته 54.4 درصد افزایش یافته است.