• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

مذاکره با دو غول اقتصادی جهان

  • کد خبر : 44580
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
مذاکره با دو غول اقتصادی جهان

وزیر اقتصاد در حاشیه نشست وزیران بانک سرمایه گذاری زیرساخت های آسیایی با همتایان خود از کشورهای قطر، ازبکستان، چین و هند دیدار و گفتگو کرد.

اخبار اقتصادی، عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه اجلاس وزیران بانک سرمایه گذاری زیرساخت های آسیایی در ازبکستان با وزیر امور اقتصادی و دارایی قطر دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر اقتصاد قطر با بیان اینکه ایران برای قطر مهم است، گفت: ایران تجربیات ارزنده ای در زمینه های مختلف به ویژه در مسائل مالی دارد و خوشحالیم که در آینده نزدیک ضمن پذیرایی از رئیس جمهور ایران کمیته مشترک تبادلات مالی بین دو کشور نیز فعال خواهد شد.

در ادامه این دیدار همتی تصریح کرد: قطر برای ما شریک راهبردی است و ابراز امیدواری کرد در نشست وزرای خارجه دو کشور توافقاتی برای تسهیل استفاده از توانمندی های دوجانبه حاصل شود.

دیدار با وزیر اقتصاد ازبکستان

همچنین وزیر اقتصاد ایران در حاشیه اجلاس وزرای بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیایی با جمشید انور اویچ رامصاف معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه توافقات صورت گرفته در دولت قبل پیگیری و حل مشکلات پولی بانکی دو کشور، توسعه روابط ترانزیتی دو کشور و افزایش مبادلات تجاری تا سقف یک میلیارد مورد توجه قرار گرفت دلار گفتگوی وزیران دو کشور

وزیر اقتصاد ازبکستان هدف از برگزاری و میزبانی نشست بانک سرمایه گذاری زیرساخت های آسیایی در ازبکستان را ارائه فرهنگ این کشور به جامعه جهانی بیان کرد و گفت: تمرکز دولت جمهوری ازبکستان تعمیق بخشیدن به آن است. روابط و یکی از اهداف همکاری با ایران توسعه کریدورها است.

دیدار با وزرای اقتصاد چین و هند

همتی پس از دیدار با وزرای دارایی چین و هند، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی در حاشیه نشست وزرای بانک توسعه ساختاری آسیایی نوشت.

وی افزود: هر دو قدرت اقتصادی دوم و پنجم جهان بر تمایل دولت های خود برای توسعه همکاری های اقتصادی با کشورمان و سرمایه گذاری در ایران تاکید کردند.

همتی با همتای مصری خود دیدار کرد

دیروز – 4 مهر – همتی در حاشیه همایش سرمایه گذاری زیرساخت های آسیایی در سمرقند با وزیر اقتصاد مصر نیز دیدار و گفت و گو کرد.

در همین راستا وزیر اقتصاد در توئیتی اعلام کرد: دو کشور بزرگ ایران و مصر زمینه های زیادی برای توسعه روابط اقتصادی دارند.

D31ENHRgVyOJ

وزیر اقتصاد برای شرکت در نهمین نشست سالانه بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا در سال 2024 به ازبکستان سفر کرد.

شرکت در اجلاس سالانه وزرای اقتصادی بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا، شرکت در نشست رسمی اعضای هیات اجرایی و دیدارهای دوجانبه با مقامات کشورهای مختلف از اهداف این سفر است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44580

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.