به گزارش اخبار اقتصادی؛ در این جلسه که با حضور وزرای جهاد کشاورزی، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راهداری و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی و روسای دستگاه های ذیربط دولتی و نظارتی برگزار شد. مسئولین. آژانس ها اعلام کردند که ظرف 2 تا 3 ماه آینده املاک جمع آوری می شود و چیزی به نام املاک در بنادر و انبارها نخواهیم داشت.

در همین راستا سید عبدالمجید اجتهادی، مدیرکل سازمان جمع آوری و فروش کالا اعلام کرد که ظرف یک هفته آینده سازمان ملی استاندارد نظر خود را در مورد این اقلام اعلام خواهد کرد و در صورت تحقق این وعده، مزایده انجام خواهد شد. شروع از اینها املاک از اواخر شهریور و در مهرماه آغاز می شود و به این ترتیب شاهد جمع آوری این املاک خواهیم بود.

با این شرایط این سوال مطرح می شود که آیا مالکیت ملک شامل مالکیت می شود؟ در نتیجه احکام مراجع قضایی یا اداری و صنفی اموالی که دولت از طرق مختلف از قبیل ضبط، ضبط، استرداد، تملک، جزای نقدی و مالی، صلح، هبه، اموالی که مطابق با اعمال ماده چهل و نهم قانون و سایر قوانین تحصیل شده است. تملک یا تصرف دولت در مالکیت ملک است. این محصول در انبار گمرک باقی می ماند و پس از گذشت تقریبی 4 ماه تبدیل به کالای متروکه می شود و پس از طی مراحل ممیزی و کسب استانداردهای لازم وارد مراحل حراج می شود. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از دارایی‌های سپرده‌شده در انبارهای آژانس املاک در وضعیت نامناسبی نگهداری می‌شوند که نحوه نگهداری آن‌ها انتقادات زیادی را از سوی مسئولان مرتبط با این بخش در پی داشته است. اکنون با توجه به افزایش رکود اجناس در مبادی ورودی کشور و کالاهایی که زمان انتقال آنها گذشته است، معاون اول رئیس جمهور دستور انتقال این کالاها را صادر کرده است.

برخی از این اموال در رده کالاهای اساسی قرار می گیرند که با انقضای این اقلام روند واگذاری را طولانی می کند. مانند ماجرای میخچه ها که طولانی شدن پروسه اعزام باعث آلوده شدن آنها شده است، اما در برخی موارد این پلمب شامل کالاهایی می شود که به دلیل تغییر ناگهانی قانون امکان ارسال غیرممکن می شود، در این خصوص می توان به پرونده 400 اشاره کرد. توقیف ظروف لوازم خانگی بوش در گمرکات کشور؛ پرونده ای که از سال 2019 باز شده است.