• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

مدت انتظار برای خرید مسکن با حق مسکن 580 سال است!

  • کد خبر : 45331
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
مدت انتظار برای خرید مسکن با حق مسکن 580 سال است!

به گزارش اخبار اقتصادی، روزنامه اعتماد در کنار مجید گودرزی، کارشناس بازار مسکن شما در مورد شرایط بازار املاک صحبت کرده اید. بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

متاسفانه از یک طرف با یک پرش ناگهانی و باورنکردنی قیمت خانه از سوی دیگر با سرکوب شدید تقاضا مواجه هستیم که باعث افت خرید مسکن به ویژه از سوی طبقات متوسط ​​و پایین جامعه شده است.

میزان حق مسکن کارگران و کارمندان درج شده در فیش حقوقی آنها. این رقم درج شده در فیش حقوقی شوخی غیرقابل قبولی است، کارگران برای گرفتن حق مسکن 900 هزار تومانی باید بیش از 580 سال صبر کنند. یک واحد به طور متوسط ​​75 متر با قیمت امروز دریافت کنید.

مدت زمانی که مردم در روستاها خانه می گیرند به بیش از 100 سال رسیده است و برای یک مصرف کننده واقعی غیرممکن است که بیش از 100 سال برای گرفتن خانه صبر کند. اما متأسفانه اتفاقاتی که در دولت یازدهم و دوازدهم افتاد، برای همه دولت‌های دنیا کارنامه سیاهی داریم. حوزه مسکن محسوب می شود.

نیاز به مسکن یک نیاز ضروری است و حتی بیشتر از حوزه درمان ضروری است، زیرا گاهی اوقات می توان درمان را به تعویق انداخت، اما به هیچ وجه نمی توان مسکن را به تعویق انداخت و همه مردم باید به هر قیمتی سقفی داشته باشند.

در حال حاضر با بدترین وام های دنیا روبرو هستیم، در هیچ کجای دنیا برای دریافت وام، مردم مجبور نیستند 25 درصد وام 480 میلیون تومانی را به عنوان پیش پرداخت دریافت کنند و عملاً این مبلغ را پرداخت نکرده و سپس سود را محاسبه کنند. اقساط وام هایی که با نرخ 23 درصد پرداخت نشده اند، در دنیا چنین سیاستی وجود ندارد.

یکی از دلایل مهاجرت جوانان از کشور کمبود مسکن است. عده ای به دروغ می خواهند عنوان کنند که تورم باعث افزایش قیمت مسکن شده است در حالی که در دوره 8 ساله روحانی، نرخ تورم کلی در محدوده 31 درصد و میانگین تورم مسکن حدود 90.6 درصد بوده است. در حال بازگشت است که متأسفانه ناشی از بی توجهی و هرج و مرج بیش از حد در این بخش است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45331

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.