به گزارش اخبار اقتصادی، محاکمه «سام بنکمن فرید» که سابقاً به عنوان غول ارزهای دیجیتال شناخته می شد، از روز سه شنبه (۱۱ اکتبر) در نیویورک آغاز شد.

به گزارش گاردین، بنکمن فرید، بنیانگذار صرافی ارزهای دیجیتال FTX، به دلیل جرایم مالی ناشی از فروپاشی شرکت در دادگاه حاضر شد. قبل از ورشکستگی ناگهانی سال گذشته، ارزش FTX حدود 32 میلیارد دلار تخمین زده می شد.

بانکمن 31 ساله به عنوان چهره صنعت ارزهای دیجیتال شناخته می شد، اما شرکت او به طور ناگهانی اعلام ورشکستگی کرد و منجر به دستگیری او شد. دستگیری سام بنکمن فرید به شدت به اعتماد عمومی در صنعت ارزهای دیجیتال آسیب زد.

بانک من با هفت فقره توطئه و فساد به دلیل به جیب زدن میلیاردها دلار پول سرمایه گذاران مواجه است. او همچنین متهم به خرید املاک و مستغلات گران قیمت، تامین مالی پروژه های شخصی و کمک مالی برای مقاصد سیاسی با پول مشتریان است. فرید بنکمن در صورت محکومیت به حبس ابد محکوم خواهد شد.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های وب سایت Investing، قیمت بیت کوین از 27000 دلار و 242 سنت تا 27000 دلار و 638 سنت در روز چهارشنبه (12 اکتبر) متغیر بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت 15 به وقت ایران با قیمتی بیش از 27000 دلار و 500 سنت معامله می شد. همچنین تغییرات قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این ارز دیجیتال بیش از 11 دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در 24 ساعت گذشته 11 میلیارد و 52 میلیون دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته 58.4 درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از 1634 دلار به 1657 دلار در نوسان بود. تغییرات قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این ارز دیجیتال بیش از 11 دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش های اتریوم در 24 ساعت گذشته 5 میلیارد و 23 میلیون دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته 36.2 درصد افزایش یافته است.