به گزارش اخبار اقتصادی، دلار تهران از زمانی که در نیمه دوم اسفند شروع به اصلاح کرده و تعدیل شده، روی خط روند صعودی خود که از شهریور بالای آن قرار گرفته و حرکت می‌کند، آرام گرفته است. رسم خط روند نزولی از روی مقاومت هایی که اخیرا دلار با برخورد به آن ها کاهش پیدا کرده است سبب ایجاد یک‌ مثلث روی نمودار تکنیکالی دلار شده است که نشان می دهد دلار تهران در این مثلث گرفتار شده است. آنطور که بررسی نمودار دلار نشان می دهد دلار تهران وقت زیادی ندارد و باید به زودی تکلیف خود را برای خروج از مثلث روشن کند‌. در صورتی که خط روند مقاومتی مثلث رو به بالا شکسته شود آنگاه می توان انتظار داشت تا دلار روند صعودی به خود بگیرد و به سمت مقاومت های پیش رو که ۵۴ هزار و هفتصد تومان و ۵۸ هزار و دویست تومان مهم ترین و سرنوشت ساز ترین مقاومت های بعدی هستند حرکت کند ولی در صورتی که خط روند حمایتی مثلث رو به پایین بشکند بر اساس نمودار تکنیکی دلار تهران روند نزولی به خود گرفته و حمایت های ۴۹ هزار و پانصد تومان و ۴۵ هزار و ۸۰۰ تومان مهمترین حمایت های پیش روی شاخص دلار خواهد بود.

 به نظر می رسد تکلیف نمودار دلار در هفته آتی و پس از تعطیلات روشن شود ولی خبرهایی که می تواند در تعیین تکلیف روند اثر گذار باشد عبارتند از:

بهبود ارتباطات در خاورمیانه و با شرق، از جمله عواملی بوده که از نیمه دوم اسفند مانع از سقف شکنی های دلار تهران شده است ایران از پادشاهی عربستان برای سفر به ایران دعوت کرده و احتمال سفر رییس جمهور ایران به عربستان و یا بالعکس وجود دارد همچنین سفر وزیر اقتصاد در چهارچوب بانک توسعه اسلامی نیز می تواند دلار تهران را تحت تاثیر قرار دهد زیرا برخی از کشور های منطقه تا کنون در مشکلات مالی موفق به دریافت اعتبار از این بانک شده اند و این سفر می تواند نفوذ ایران در چرخه مالی منطقه را افزایش دهد. خبر های خوش از سفر وزیر اقتصاد در چهارچوب بانک توسعه اسلامی، یا اعلام تاریخ سفر ابراهیم رییسی به عربستان و یا سفر پادشاهی عربستان به ایران می تواند مثلث ایجاد شده را در جهت کاهش قیمت ها و حرکت به حمایت های پایین تر بشکند.

پول های بلوکه شده برای خرید خودرو به زودی آزاد می شود و این مسئله نقدینگی قابل توجهی را در دسترس معامله گران قرار می دهد که در صورتی که تحت تأثیر افزایش تقاضای انباشته پس از تعطیلات قرار بگیرد دلار تهران ممکن است مثلث را رو به بالا شکسته و حرکت دلار تهران به سمت مقاومت های اعلامی آغاز شود.

سطوح مهم سکه کدام است؟

 سکه نیز چند وقتی است که گرفتار اصلاح قیمت است مقاومت ۳۳ میلیون تومان و و حمایت ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سطوح مهم پیش روی دلار خواهند بود. اونس طلا حوالی مرز دوهزار دلاری نوسان می کند که رشد آن و تثبیت بالای مرز دوهزار دلار می تواند سکه را به سمت مقاومت ۳۳ میلیون و پس از آن ۳۷ میلیون حرکت دهد. جهت حرکت اونس طلا و دلار تهران مهم ترین عوامل تعیین کننده اینده سکه امامی است که می تواند جهت حرکت سکه امامی را در آینده روشن کند.

لیدرهای بازار سرمایه کدامند؟

برخی سهام در بازار سرمایه در حال اصلاح هستند ولی جو کلی بازار سرمایه همچنان صعودی است. شمولیت برخی شرکت ها در قانون پنجاه درصدی باعث افزایش عرضه در برخی از سهام شده است ولی همچنان میانگین نقدینگی در سطح بالایی قرار دارد که مانع از سقوط شاخص کل می شود. خوش بینی نسبت به گروه خودرو و شکست مقاومت های مهم در نمادهای مهم گروه خودرو و بانک ملت مانع از نزولی شدن شاخص کل شده است.