• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8

متهمان اصلی کوروش شرکت از نگاه اتاق بازرگانی/اتحادیه موبایل تهران در کلاهبرداری کوروش شرکت بی تقصیر نیستند.

  • کد خبر : 35704
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
متهمان اصلی کوروش شرکت از نگاه اتاق بازرگانی/اتحادیه موبایل تهران در کلاهبرداری کوروش شرکت بی تقصیر نیستند.

اکوایران: با گذشت چند روز از ماجرای کوروش کمپانی، تحلیل ابعاد مختلف این ماجرا همچنان ادامه دارد.

اخبار اقتصادی، ماجرای کلاهبرداری «شرکت کوروش» که این روزها در کشور خبرساز شده چند نکته مهم دارد که یکی از آنها دریافت «اینماد» این شرکت توسط وزارت حراست است. . محمدرضا فرجی تهرانی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران در این باره گفت: «اینمد» پروسه سختی نیست و با اخذ جواز کسب و داشتن شرایطی به راحتی می توان آن را دریافت کرد. اما پس از دریافت این مطالب، نهادهای مرتبط با هر واحد تجاری باید نظارت کافی داشته باشند.

وی همچنین از دستگاه های نظارتی انتقاد کرد و گفت: در خصوص دستیابی به این ماده توسط این شرکت، بیشترین ضعف را در عملکرد اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران می بینم. چرا فعالیت این اتحادیه با این اطلاعیه های گسترده رصد نشده است؟ فعالیت این شرکت از ابتدا مشکوک بود و تبعات زیادی برای مصرف کننده و بازار به همراه داشت. چنین اختلاف قیمتی در پیش فروش تلفن همراه ابتدا نظم بازار را به هم زد و سپس مردم را نسبت به اعضای صنعت تلفن همراه بی اعتماد کرد. در نهایت اتحادیه ها باید با اعضای خود کمی قاطعانه برخورد کنند تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

به گفته فرجی تهرانی وقتی اتحادیه ای تخلفی از سوی اعضای خود مشاهده می کند باید سریعا از ادامه فعالیت شرکت جلوگیری کند. با فعالیت شرکت کوروش هم اصحاب صنعت تلفن همراه متضرر شدند و هم حقوق مصرف کننده به خطر افتاد، پس چگونه اتحادیه مانع فعالیت این شرکت نشد؟ بدون شک با نظارت بیشتر اتحادیه بر عملکرد شرکت کوروش، حتی اتاق بازرگانی نیز توانست از اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، موبایل و لوازم جانبی در تهران حمایت کند، اما از آن زمان تاکنون عملکرد ضعیفی در این زمینه نشان داده است. این حس، جایی برای حمایت وجود ندارد.

انتقاد وبلاگ نویسان و افراد مشهور از اتاق اصناف

فرجی تهرانی با انتقاد از وبلاگ نویسان و سلبریتی ها در این زمینه گفت: در حال حاضر وبلاگ نویسان و سلبریتی ها در عرصه تبلیغات با یکدیگر می جنگند، نقطه شروع «شرکت کوروش» نیز همین سلبریتی ها بودند. از طرفی هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با این شرکت بر عهده نگرفته و تنها با عذرخواهی و اظهار بی اطلاعی از فعالیت شرکت مذکور منصرف شدند. مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که افراد مشهور و وبلاگ نویسان فعال در فضای مجازی در ازای دریافت هزینه، محصولات را تبلیغ می کنند.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران معتقد است که مقصر اصلی این کلاهبرداری سلبریتی ها هستند. فرجی تهرانی در این باره اظهار داشت: در این کلاهبرداری بی شک سلبریتی ها و فضای مجازی متهم ردیف اول و سپس انجمن فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران هستند.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران به مردم هشدار داد: متأسفانه گاهی اوقات مردم به دلیل مشغله کاری وقت کافی برای خرید اینترنتی نمی گذارند که تخلفات زیادی را در پی داشته است. توصیه ما به مردم این است که به راحتی به فردی که در فضای مجازی فعال است اعتماد نکنند و قبل از خرید احتیاط کنند و حتما قبل از خرید محصول تحقیق کنند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35704

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.