• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

قیمت نفت امروز سه شنبه 2 اسفند ماه 1401

  • کد خبر : 1008
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
قیمت نفت امروز سه شنبه 2 اسفند ماه 1401

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از رویترز، قیمت نفت دیروز به دلیل خوش بینی نسبت به افزایش تقاضا در بحبوحه عرضه کم افزایش یافت، اما تقویت دلار آمریکا باعث کاهش قیمت نفت خام برنت در معاملات اولیه روز سه شنبه شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و یک سنت معادل 1.20 درصد کاهش به 83 دلار و 6 سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) بدون تغییر در 76 دلار و 34 سنت است.

معامله گران منتظر جزئیات آخرین جلسه فدرال رزرو آمریکا هستند که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. اطلاعات مربوط به تورم آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را افزایش داده است.

در شرایطی که انتظار می‌رود واردات نفت چین در سال جاری رکورد بزند و تقاضا در هند به‌عنوان سومین واردکننده بزرگ نفت جهان در بحبوحه کاهش عرضه افزایش یابد، همه نگاه‌ها به سیاست‌های پولی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان دوخته شده است. بزرگترین مصرف کننده نفت جهان

تحلیلگران می گویند با وجود افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به دلیل کمبود عرضه و بهبود تقاضا، قیمت نفت در هفته های آینده افزایش خواهد یافت.

ادوارد مویا، تحلیلگر موسسه اوآندا، می گوید واردات نفت چین از روسیه به سطح قبل از آغاز جنگ اوکراین بازگشته است. غرب در تلاش است تا چین و هند را تحت فشار قرار دهد تا به دنبال منابع جایگزین نباشند، که می تواند باعث کمبود در بازار نفت شود.

روسیه قصد دارد تولید نفت خود را در ماه مارس 500 هزار بشکه در روز کاهش دهد که حدود 5 درصد از کل تولید این کشور است.

کارشناسان معتقدند با وجود واکنش اخیر نفت به افزایش ذخایر نفت آمریکا، بازارهای نفت همچنان با مشکل کمبود عرضه به دلیل بازگشایی اقتصاد چین و کاهش تولید روسیه در آینده مواجه هستند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=1008

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.